/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
endelig afregning af varme
Fra : lunapalm
Vist : 607 gange
50 point
Dato : 10-07-04 13:08

Hej
Jeg er fraflyttet min lejlighed i november 2003 og varmeåret løber til 1.juni 04. Mit spørgsmål er så at jeg ved at jeg skal ha' 2500 kr tilbage i varme og har ikke hørt noget fra udlejer. Er der nogen frist for hvor længe han må tilbageholde mine penge, da jeg gerne vil være forberedt på det bøvl der helt sikkert bliver. Hvad skal jeg gøre. Bare ringe til ham og gøre ham opmærksom på det og derefter vente? og så klage hvis.....

Hilsen
Lone

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-07-04 13:15

http://www.dklf.dk/rettigheder/_rettigheder/000000bb.htm

Nu er der ikke lige nævnt tilbagebetaling, men om efterbetaling. Reglerne må gælde begge veje.
Ring og spørg om hvornår regnskabet er færdigbehandlet, og så ellers holde øje med tidsfristerne der er nævnt her.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 10-07-04 13:16

Ja du kunne jo starte med at ringe til ham og spørge til hvornår han forventer udsendelse at varmeregnskabet. Hvorfor forventer du bøvl med at få de penge ?

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 60 point
Dato : 10-07-04 13:19
Kommentar
Fra : qfha

Dato : 10-07-04 14:35

I hht LL § 40. stk 1. skal varmeregnskabet være udsendt inden 4 måner efter regnskabsårets afslutning. Her 1.6.

Det vil sige du skal have dit rengskab inden 01.10.04.

qfha

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-07-04 16:06

qfha> Mon ikke også det var en oplysning der stod i teksten på mit indlæg kl. 1315 ? ;0)

Her er så alle rettighederne.
http://www.dklf.dk/rettigheder/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-07-04 16:07

Kommentar
Fra : lunapalm

Dato : 10-07-04 16:12

jeg har været inde at læse på den side. Det jeg var i tvivl om var om der var de samme regler for regnskabet når man var flyttet. At der var den samme lange ventetid. Grunden til jeg forventer bøvl var at der da jeg flyttede allerede var bøvl, men fik dog mine penge alligevel til sidst Det kunne være godt med en side hvor man kunne blackliste udlejere i forskellige områder i DK, selvom kommunen altid er flinke

men tak for alle svarene

Godkendelse af svar
Fra : lunapalm

Dato : 10-07-04 16:13

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-07-04 17:17

Siger også tak

Håber ikke det bliver "for varmt" at få pengene

mvh
jakjoe