/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Samme mailadresse til 2 PCér......
Fra : hms
Vist : 482 gange
100 point
Dato : 10-07-04 09:44

Hej.

Nogen i gruppen der ved hvad der styrer hvilken af mine 2 PCér som får mail ind.Jeg kan se at det er lidt i flæng hvilken der modtager mails.Det er den samme mailadresse der er på begge PCér.Kan det evt.sættes op sådan, at den PC man sender fra, også får svar tilbage, eller kan det stilles sådan, at det altid er den samme PC der modtager ?

m.v.h.
hms

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-07-04 10:08

Hejsa
Du kan lade flet med incoming POP3 server være tomt, så ved (den ene PC) ikke hvor den skal hente post. Så henter den ikke posten.
Du kan også lade den ene PC have en mailaresse kun du kender (På tdc har jeg mulighed for 5 mail adresser)- og så vidersende al mail til din "skygge PC".
Her skal du bare huske at indtaste svaradressen til den "rigtige PC".
Så er det din mailserver der sørger for fordelingen.
Selv har jeg en Webmailadresse der får kopi af alle mine mail.
Hjemme tømmes alle mine postkasser.

Så der er da lidt muligheder.
mvh Benjamin

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 110 point
Dato : 10-07-04 10:18

Der er jo også den mulighed at du kan bruge webmail.

Men hvis du vil have dine mails hjem på maskineriet, så kan du lade den ene være den der er den primære, sådan at forstå, at når den henter dine mails, så sletter den dem i postserveren.
Den anden maskine kan så sættes op, så den kun henter et kopi af dine mails.
Når du henter mails af nr. 2 så ligger de stadig på postserveren til nr. 1 henter og tømmer serveren.

Så du skal ind i postprogrammets indstillinger og flytte lidt rundt på fluebenene.

Godkendelse af svar
Fra : hms

Dato : 29-07-04 00:10

Tak for svaret severino.