/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Downloade LinuX?
Fra : kettedk
Vist : 418 gange
20 point
Dato : 10-07-04 00:01

Hej med jer!

Jeg mener, at jeg engang har været på en HP hvor man kunne downloade Linux gratis... Jeg har søgt og søgt, men kan ikke finde nogen sider hvor man kan hente det.. Hvis der er en der ved det, vil jeg blive meget glad, da jeg vil skifte til Linux hvis min comp pludselig skal formattes...

Hilsen
Kettedk3

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 30 point
Dato : 10-07-04 00:03

Hejsa

der er et lidt og vælge imellem her
http://www.linuxiso.org/

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 10-07-04 00:05

hej med jer... jeg har desværre selv fundet en side...

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 10-07-04 00:05
Godkendelse af svar
Fra : kettedk

Dato : 10-07-04 00:05

Tak for svaret dk.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 10-07-04 00:06

hmm... siden virkede ikke alligevel, den jeg havde fundet..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-07-04 00:07

Har du prøvet Dappix?
En dansk udgave af Linux, der kan køre direkte fra CD-rom og ret effektiv til at få adgang til en HD med defekt styresystem.
http://tyge.sslug.dk/knoppix/

Før du bruger en masse tid på download og problemer med at brædnde bootbare cd-rom så kig lige her:
http://www.linuxpusher.dk/index.php
Han har også traditionelle Linux til meget små priser.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 10-07-04 00:09

Findes Linux kun i prøveversioner? Vil helst gerne have en der ikke er en prøveversion der skal registreres..

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 10-07-04 00:13

BjarneD når jeg har hentet en af de filer der ned, skal jeg så bare brænde den ned på en CD?

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 10-07-04 00:14

forresten, hvad er bedst: Dappix eller Knoppix ?

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 10-07-04 00:17

een ting til... du skriver, at systemet kan køre direkte fra cd-rom... så jeg skal altså ikke først formatte min comp eller hvad??? ville da være rart, hvis man kunne skifte mellem Windåse og Linux

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-07-04 00:28

Hej kettedk.
Først skal du lige have at vide, at når et spørgsmål er lukket så sendes der ikke længere mail til andre end spørgeren og den der fik godkendt svar.

Den skal brændes ned på en bootbar cd. Det er lidt svært - jeg opgav og købte en hos Linuxpusher, men du kan finde anvisninger på siden til hvordan den kan boote fra harddisk.
Dappix er simpelthen en dansk oversættelse af Knoppix. Du skull eunde dig selv at købe en der kan boote for det er faktisk sjovt. Du kan såmænd bruge internet hvis du har forbindelse via netkort (det kan godt være netkortet lige skal finde den rigtige IP)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-07-04 00:29

..formattering er ikke nødvendig. Læs dig til det på siden.