/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Tråløs router bag ADSL kan ikke komme på~
Fra : cboeghj
Vist : 735 gange
40 point
Dato : 09-07-04 22:28

Jeg har en topcom WBR 611 router, og et trådløst skyracer PC card 3011, og med min gamle stofanet kabelmodem forbindelse fungerede forbindelsen fint, men med min nuværende ADSL løsning kan jeg ikke få nogen forbindelse. Jeg har sat min stationære PC direkte på ADSL modemet og det fungerer upåklageligt, men den bærbare som kører via routeren kan jeg ikke komme på nettet med.

IPCONFIG på de to computere giver samme respons:
Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks :
IP-adresse. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100
Undernetmaske . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standardgateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1

Begge maskiner er på netkortet sat til at hente en IP adresse automatisk, og i routerens opsætning er DHCP server enabled, connection type er DHCP - obtain IP automatically.

Det er samme opsætning som virkede med kabelmodem, men nu kan jeg ikke få forbindelse.

Kan nogen hjælpe?

/Christian

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-07-04 23:22

Tilslut din router igen.
Kald op til den adresse der står på din aftale og lad din routers MAC adresse registrere, så skulle det gerne virke.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-07-04 00:37

Stationære direkte på og bærbar via router. Enten udtrykker du dig forkert eller også har du et meget specielt ADSL modem med to LAN porte.
Routeren skulle jo kunne tilsluttes modemet og de to PCere skulle så tilsluttes routeren med almindelige patch kabler.
Hvis du har dynamisk IP skal du sætte routeren til DHCP på Internetsiden, men det er ikke alle routere, der kan bruge dynamisk IP som er almindeligt på ADSL.
Du skriver noget som jeg forstår som om du har DHCP på både WAN (internet) og LAN, er det så din udbyders IP du har skrevet på?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-07-04 00:46
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-07-04 00:55

Sorry jeg overså at det er trådløst (træt efter en lang dag), men det ændrer ikke, at du nok har et problem i forbindelse med, at den ene er koblet direkte på hvis du ikke har nok IP adresser.
Kører du forbindelsen via den der koblet direkte på som delt forbindelse for jeg kan ikk elæse andet end at du får respons på en ipconfig, men ingen forbindelse på den bærbare der er tilkoblet trådløst.
Hvor er den trådløse router koblet på?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-07-04 09:39

Hej cboeghj (eller hvordan det nu udtales
Jeg tror godt jeg ved hvad du mener.
Mange af STOFA's kablmodem har to WAN porte. Et som man kan tilslutte sig via et RJ45 kabel og en hvor man kobler op via et USB kabel.
Disse to porte har hver sin MAC adresse. Hvis du så hele tiden har været koblet op via USB, og så nu tilslutter din WBR611 til den anden port, som du er nød til, så skal du ind på stofa's signon side, som er den eneste du kan få forbindelse til, indtil du har ændret registreringen til den nye MAC adresse.
Herefter skulle det gerne virke igen. - Find din netaftale frem og læs øverst oppe, hvor netadressen står skrevet.

Din WBR611 er en lille nuttet router, men har ikke alle de sikkerheds foranstaltninger som f.eks. WBR654.
Se ind på http://www.topcom.net/home/index.php

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-07-04 11:03

Er det overhovedet Stofa længere?
Citat
med min gamle stofanet kabelmodem forbindelse fungerede forbindelsen fint, men med min nuværende ADSL løsning kan jeg ikke få nogen forbindelse

Er de forvirret så følg næste afsnit af........

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-07-04 11:07

SKUM

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-07-04 11:08

Også kendt som SOAP

Kommentar
Fra : cboeghj

Dato : 10-07-04 11:10

Nej, det er ikke stofa der er min netforbindelse, det er en TDC ADSL forbindelse, og jeg har glemt at fortælle at TDC har leveret en router som er koblet på ADSL modemet, og at jeg så forsøger at koble min trådløse router på TDC's router.

Min stationære er koblet direkte på TDC router, og den bærbare forsøger jeg at koble op via den trådløse router, som skal have forbindelse via TDC's router. Kan det lade sig gøre?
Hmm...mit første indlæg kunne godt vist godt have været bedre struktureret

/Christian

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-07-04 11:10

De unge vil ikke fatte hvad det er Severino

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-07-04 11:13

Christian hvis du skriver hvilket mærke TDC's udstyr er af vil man kunne finde beskrivelser så det er lettere, at råde dig.
Gad vide om der er et modem, det kunne være et skillefilter og du så har såkaldt opkald via router. Jeg har selv opkald via modem (TDC ADSL)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-07-04 11:18
Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 40 point
Dato : 10-07-04 12:00

Næh Bjarne den kender jeg godt, min datter VIL HELLER IKKE fatte den gamles erfarringer.

Og til dig cboeghj, har du LAN porte i den trådløse router??
I såfald bør du nok nøjes med den koblet til dit modem, og få registreret MAC adressen så du kun bruger én router.

To routere efter hinanden kan godt give problemer, når de skal spille på samme linie!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-07-04 12:05

Om ikke andet kan det giver problemer med for mange krydsfelter

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-07-04 13:33

Christian er du sød, at give en tilbagemelding når du har kigget på tingene. Dels er det nemmere, at hjælpe, dels vil det gøre spørgsmålet mere interessant for andre der senere læser det.

Kommentar
Fra : cboeghj

Dato : 13-07-04 08:44

Tak for de mange besvarelser.

Jeg har fulgt severino's råd og forsøgt mig med den trådløse direkte i ADSL modemet og det virker! Grunden til at jeg ikke forsøgte mig med dette strakt var, at det er en firmabetalt forbindelse, og jeg regnede derfor med at jeg ikke måtte bruge mit eget udstyr på modemet. Efter at have talt med TDC's kundeservice har jeg fået at videt at det må jeg gerne, og det virker.

Tak for hjælpen!

/Christian

Godkendelse af svar
Fra : cboeghj

Dato : 13-07-04 08:45

Tak for svaret severino.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-07-04 12:23

Det var så lidt Christian. - Selv uden point, er det tilfredsstillende at kunne hjælpe andre ud af problemerne.

(Man får heller ikke meget for en 5'er, men for en bajer kan man få det mest utrolige. - Det kan jeg drage nytte af i morgen, for her kommer de fra kommunen, og henter haveaffald. Vi kan få 6 kolli med hver gang, men lidt ekstra + et par bajer bagerst i køen, så tager de gerne det hele!)