/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Nåleleje
Fra : hvidtiger
Vist : 480 gange
50 point
Dato : 09-07-04 22:22

Hvis en scooter har max omdrejninger på 9000 i toppen, behøver man virkelig så og skifter til et racernåleleje...Det er bare fordi, at den jo ikke ligger på de 10000-12000omdr...

Hvidtiger

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 60 point
Dato : 09-07-04 22:28

Sikkert,hvis du tit er oppe og ramme de 9000,bør du gøre det,ingen tvivl om det.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 09-07-04 22:41

For at være på den sikre side ville jeg skifte det. Det er jo ikke andet end at tage stemplet af og på igen... Men så er du sikker på at spare et nyt kit...

Godkendelse af svar
Fra : hvidtiger

Dato : 09-07-04 22:48

Tak for svaret Keldd.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-07-04 22:55

racernåleleje, og racernåleleje, enhver kan kalde det hvad de vil, man må jo formode at nålelejer er af en hvis kvalitet. Så om nålelejer du køber ved en tunforhandler er bedre end knallertforhandlerens er uvist, men lejer fra FAG/SKF er som regel af god kvalitet.
Hvis knallerten har kørt meget, er det altid en god ide at skifte nålelejet da det ikke koster alverden og alligevel skal af, når der monteres tun.
En ting man skal være opmærksom på, er at det skal fylde ud (Længden på lejet) mellem stempelets "indre bredde", og ikke være en kort model der slingrer frem og tilbage på krydspinden.
Nu er der også et størrer nåleleje i bunden af plejlstangen, men det kræver spesial-værktøj at skifte.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-07-04 23:02

Godt godt,selvtak hvidtiger.Du får da rodet lidt med sagerne!
Hilsen Keldd.