/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
miniatureheste
Fra : aasenissum
Vist : 732 gange
70 point
Dato : 09-07-04 16:33

vi har på tv set en lille hest præsenteret, ca. 80 cm i stang. vi nåede desværre ikke at få fat i ret meget andet af udsendelsen.
er der en eller anden, som kan hjælpe med yderligere oplysninger, såsom
navn på racen
sindelag
egnet til børn?
hvor kan man se den (enten i levende live i Nordvestjyll. eller fotos)
prislag
osv.
venlig hilsen aasenissum

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-07-04 16:55

Du kan spørge danmarks radio via denne side.
http://www.dr.dk/omdr/index.asp?sektion=kontakt&subsektion=105

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-07-04 17:25

De hedder Fallabella ponyer, og blev oprindelig avlet på heste med dværgvækst(kromosomfejl). Men nu om dage er det vist bare minishetlænder der kaldes det iflæng. De "ægte" er meget dyre. M.h.t. børn, er små ponyer tit lidt stride at have med at gøre, og et godt råd uden for spørgsmålet, hvis I overvejer hest til børnene, så lad være med at købe for lille, det er så kort tid børnene så har fornøjelse af dem

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 80 point
Dato : 09-07-04 17:26

Hovsa, glemte lige en ting. Hvis du søger på google med søgeord Fallabella, er der masser af sider om racen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-07-04 19:15

Og jeg var vist forkert ude.
Tror det var TV2 der viste noget om den lille hest.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-07-04 22:52

På google billedsøgning er der mange billeder af fallabella heste.

Godkendelse af svar
Fra : aasenissum

Dato : 09-07-04 22:52

Tak for svaret dova.
det var et godt svar, at kunne komme med et navn. det har gjort det hele noget lettere og mere spændende.
tak for interessen.
venlig hilsen
...aasenissum