/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Muffins
Fra : Nikit
Vist : 1990 gange
25 point
Dato : 20-06-02 09:59

Hejsa.
Jeg mangler en opskrift på muffins med A38 i.
Nogen der kan hjælpe med den???

Mvh.
Nikit

Accepteret svar
Fra : Mone

Modtaget 35 point
Dato : 20-06-02 10:57

Jeg tror du skal sætte spørgsmålet ind under "madlavning",
istedet for her på "JOBSØGNING", det får du nok mer ud af.

Venlig hilsen
Mone

Godkendelse af svar
Fra : Nikit

Dato : 20-06-02 15:15

Tak for svaret Mone.
Tror det er en ganske glimrene ide.

Kommentar
Fra : gitte58

Dato : 20-06-02 23:03

Banan muffins

Du skal bruge:
2 æg
3,5 dl rørsukker
5 tsk. bagepulver
1 tsk. kardemomme
2 vanille stænger
2 mosede bananer
revet skal fra 2 ubehandlede appelsiner og saften fra samme
ca. 5 dl hvedemel
1 dl Cheasy A38
1 dl skummetmælk
Lidt mørk chokolade med højt kakaoindhold

Ingredienserne blandes og fordeles i forme.
Når de er bagt kommes lidt smeltet chokolade henover kagerne.
De bager i ca. 29 min. ved 180 grader

Kommentar
Fra : gitte58

Dato : 20-06-02 23:09

Måske kan du bruge med A38.. Her opskrifter. Jeg troi ikke, at jeg har ikke flere opskrifter om muffins med A38
Opskrifter fra Max 30% d.28.11:

Gulerodskage

Ingredienser:
200 g rørsukker
1 dl akaciehonning
1 dl Cheasy A38
2 hele æg
2 æggehvider
275 g hvedemel
2 tsk. bagepulver
en halv tsk. salt
1 tsk. natron
friske vanillekorn fra en stang vanille
2 tsk. kanel
350 g revne gulerødder evt. en dl lyse rosiner

Ingredienserne blandes og kommes i en form og bages ved 175-180 grader i en time. Mærk efter med en strikkepind om den er færdig. Stik pinden ned midt i kagen og træk den op, er den ren, er kagen færdig. Bagetiden kan variere meget fra ovn til ovn og det er vigtigt at kagen er bagt godt, men ikke er for bagt på overfladen.

Banankage - (hel kage eller muffins)

Ingredienser:
2 æg
3,5 dl rørsukker
5 tsk. bagepulver
1 tsk. kardemomme
2 tsk. vanillekorn, tørrede - eller svarende til korn fra 1-2 stænger vanille
2 mosede bananer revet skal fra 2 ubehandlede appelsiner
saften far samme
ca. 5 dl hvedemel
1 dl Cheasy A38
1 dl skummetmælk
Lidt mørk chokolade med højt cacaoindhold smeltes i vandbad og stænkes hen over kagen.

Ingredienserne blandes og fordeles i forme. Kagen bages 30-40 minutter ved 180 grader, muffins ca. 20 minutter. Men mærk efter som ved gulerodskagen med en strikkepind. Når kager er meget fedtfattige, kan de tåle sunde fedtkilder som nødder og mandler og til dels også mørk chokolade med højt cacaoindhold. Og det rummes der virkelig mulighed for, hvis man også går absolut fedtfattigt hvad tilbehøret i form af kage- eller dessertcremerne nedenunder angår.

Desserttallerken med bærcoulis (bærpuré), crepekurv (pandekagekurv) med bær, melon, mynte, is og revet chokolade

Bærcoulis'en laves af friske bær eller frosne bær - købes enkeltvis eller blandede. Tilføjes rør-sukker, efter smag og behag. Blendes.

Pandekagerne laves af - svarende til et par stykker:
1 æg en kn.sp. salt
en halv tsk. kardemomme
lidt friske eller tørrede vanillekorn
2 dl hvedemel
1 dl skummetmælk
saft fra en halv appelsin
revet skal fra samme (husk ubehandlede appelsiner, når du bruger skrællen)
evt. oliespray - solsikkeolie, valnøddeolie eller macadamiaolie

Pandekagen fyldes med bær og evt. melon og frisk mynte
Dream is fra Diplom - vanillevariant revet chokolade af chokolade med højt cacaoindhold (gerne 71%) Valrhona, fåes nu også i Tarm! - eller tal med din købmand om en god chokolade med højt cacaoindhold, der findes an-dre. Valrhona fåes hos specialkøbmanden, hos kaffe- og teforhandlere, hos Salling i Århus og Ålborg, blandt andet hos Irma.
Når pandekagen er bagt lægges den over en skål/krukke/form og sættes i ovnen 5 min. ved 200 grader

Blåbærdrøm - bærdrøm:
(morgenmad eller mellemmåltid)

Græsk yoghurt rørt med vanillekorn, blåbær, akaciehonning, valnøddekerner og frisk mynte Græsk yoghurt findes i en fedtfattig variant Total 0%. Jeg har fundet den i Netto, men spørg efter den hvor du handler. Man kan også selv dræne skummetmælksyoghurt fra Thise Mejeri, som forhandles hos FDB/Irma, Kvikly og SuperBrugsen eller hos helsekosten. Alternativt, men med knap så meget yoghurtsmag kan man dræne Cheasy A38 fra Arla, forhandles "overalt". 1 liter drænes til 4 personer. Den græske yoghurt, som altså enten købes færdig eller selv laves, røres med vanillekorn. Der går 4 personer på een vanillestang i denne sammenhæng. Kom akaciehonning - ca. 1 tsk. ved hver portion - og 4-5 valnøddekerner og frisk mynte.

Dessertcremer/kagecremer:
Med udgangspunkt i et surmælksprodukt: Fromage frais naturel 0,5% fåes både hos FDB/SuperBrugsen, Kvikly og Irma og i Bilka, Føtex og Netto og hos visse ostehandlere, alter-nativt fromage blanc 0,5%, alternativt kvark 0,1-0,5%/5+, som fra Thise Mejeri (økologisk) for-handles i SuperBrugsen, i Kvikly og i Irma. Alfa og Omega ved disse surmælksprodukter er, at de skal ud af emballagen og røres ganske kort tid, så bliver det blankt og silkeblødt, rigtig dejlig creme fraiche erstatning, altså det fedtfattige bud på creme fraiche: fromage frais eller fromage blanc, som betyder frisk ost eller hvid ost.

1. Creme med svesker i lage (rom) Svesker lægges i lage i rom på køl, enten stenfrie eller med sten. Hvis sten, fjernes stenene og sveskerne skæres og røres sammen med vanillekorn i det surmælksprodukt man vælger.

2. Creme med tranebær i lage (appelsinlikør, ex. Cointreux eller Grand Manier) Soltørrede tranebær lægges i lage i appelsinlikør på køl og røres sammen med vanillekorn i det surmælksprodukt man vælger.

For begge cremers vedkommende gælder det, at det forhøjer nydelsen, hvis man tilføjer appel-sinjulienne af frisk appelsinskal fra ubehandlede eller økologiske appelsiner. Man bruger til dette brug et juliennejern (fåes hos issenkræmmeren og i stormagasinernes køkkenafdelinger), alter-nativt rives skallen på et fint rivejern.