/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
HDD 200 GB fejl ?
Fra : encoder
Vist : 208 gange
40 point
Dato : 08-07-04 15:30

Hej derude !
jeg har lige købt en 200 GB maxtor hos Shg.dk.
har lige Fdisk'et den til FAT32 og så bagefter gik jeg ind i windows på min anden HDD. og der formaterede jeg den og så burde den være på 189 GB men så står der: 127 GB ledig plads !
Nogen der har nogen ide hvad jeg kan gøre for at få den op på de 189 GB, som den skal være ?
Mvh. Allan S.

btw. den siger jeg der er brugt 61.9 GB, og jeg har ikke rørt eller installede noget, kan det være den FAT32 eller NTFS ?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 08-07-04 15:37

Jeg har oplevet ligende:

Tjek at den er master i BIOS og at jumperne sidder rigtigt.

Kommentar
Fra : 1003jeppe

Dato : 08-07-04 15:38

Encoder! du skal partitonere den i 2 eller flere partioner Fat32 har en max størrelse, til store diske anbefales iøvrigt NTFS. hvilket styresystem anvende du ?? 1003jeppe

Kommentar
Fra : encoder

Dato : 08-07-04 15:39

den er også NTFS blev den da jeg formatere i Windows xP PRo DK

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-07-04 15:56

Det er evt. din BIOS der sætter begrænsningen.

Så find evt. en BIOS opdate eller opdel i 2 eller flere partioner.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-07-04 16:01

Service Pack 1 (SP1) skal være installeret på din XP før den kan genkende SÅ STOR en HD
Søren

Kommentar
Fra : 1003jeppe

Dato : 08-07-04 16:55

Gå op i:denne computer, højrklik,gå: adminstrere gå i:diskhåndtering her vil du se diskens indhold, her kan du også formatere og partionere disken 1003jeppe

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-07-04 19:04

Jeg mener at du med fordel kan dele din disk i flere partioner.
Du får adskilt dine data på en mere hensigtsmessig måde, og du får forkortet den tid, hvormed du f.eks. skal defragmentere, virusteste eller checke en partion.

Men som nævnt ovenfor, så er det din BIOS der driller dig.