/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Excel
Fra : bauchmann
Vist : 676 gange
150 point
Dato : 08-07-04 11:56

Jeg skal bruge nogle skemaer. Problet er, at stregerne i excel ikke kommer med når jeg udskriver. Kan jeg bruge excel? Er der andre programmer i XP home der kan bruges ti udfærdigelse af skemaer? Håber på jeres hjælp.
Torben

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 08-07-04 11:59

Du kan godt få Excell til at udskrive stregerne:

Filer
Sideopsætning
Vælg fanebladet Ark
sæt flueben i udskriv gitterlinier

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 08-07-04 12:02

Du kan sagtens bruge excel. Kan også bruge Word hvis du vil...Under sideopsætning i excel, vælger du ark. Og her skal du finde Udskriv. Her kan du vælge gitterlinjer...Jeg går udfra, at det er hvad du mener.

VH
Moltov

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 160 point
Dato : 08-07-04 12:14

De celler som du vil have streger/rammer om:
Marker cellerne med venstre mustast>h-klik på markeret område>formater<vælg fanen rammer>nu går det af sig selv.
Hvis du vil ha' rammerne tilgængelig: H-klik på værktøjslinien>tilpas>rul ned til formater>rul ned til alle rammer>
træk den med musen op på værktøjslinien og den læggersig der hvor den lodrette streg er.
der er mange typer streger/rammer du kan vælge mellem.
Eyvind.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 08-07-04 12:14

Det virkede. Nu er problemet så, at det kun er de yderste streger der bliver fede. Jeg ved det er et nyt spørgsmål, så der er flere point at hente.
Torben

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 08-07-04 12:15

Hvis ikke du vil udskrive alle stregerne, så kan du benytte dig af rammer/borders... Så bestemmer du selv tykkelsen af stregen.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 08-07-04 12:16

Hvis du gør som Eyvind skriver, så skal du huske at du skal definere rammer både som kontur (Udvendig ramme) og indvendig (cellerne inde i skemaet)

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 08-07-04 12:18

læs Eyvinds svar ovenfor... det skulle kunne hjælpe dig... det med værktøjslinien kan anbefales

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 08-07-04 12:23

Tak for svaret Eyvind. Det var lige hvad jeg skulle bruge. Fortsat god dag

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-04 12:26

Det rammevalg som ligner et vindue med kors i - tegner rammer om alle markerede celler.