/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Media Player repair
Fra : spock28
Vist : 641 gange
200 point
Dato : 08-07-04 08:17

Et problem mere. Jeg har brug for at geninstallere eller lave repair på Windows Media Player, men problemet bliver ikke afhjulpet, hvis jeg sletter programmet og geninstallerer det. Jeg har Windows XP. Den har altid kunnet spille DivX film, det kan den ikke mere, selvom der stadig er installeret de samme codecs. Nogen der også kan løse det problem?

Kommentar
Fra : return

Dato : 08-07-04 08:34

har du divx bundle installeret

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 08-07-04 08:37

Prøv at installere k-lite.. Mener det kan findes inde på www.download.com
Men ellers søg på google.

Kommentar
Fra : return

Dato : 08-07-04 08:38

prøv at gå i tilføj/fjern programmer, der er et faneblad hvor der står tilføj/fjern windowskomponenter

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-07-04 08:47

Hejsa

Afinstaller din windows mediaplayer i xp.

Og Geninstaller den på denne måde

Skriv dette i kør-husk at have din xp cd i

rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection InstallWMP7 132 c:\windows\inf\wmp.inf

Kik også lige på dette links

http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/t1010069240

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-07-04 08:49

Tillæg

Det var denne linje du skal kopierer ned i kør og så klikke på ok med din xp cd i.

rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection InstallWMP7 132 c:\windows\inf\wmp.inf

Brian

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 08-07-04 13:11

HEJ !

Når din mediaplayer virker kan du gå ind på nettet søge efter en codex pakke som hedder DefilerPak den har de fleste codex du skal bruge...og den installeres uden alt det reklame fis som følger med de normale divx progz

ellers find den player på nettet som hedder zoom player..den holder i retten !

Kommentar
Fra : spock28

Dato : 08-07-04 17:46

Alt ovenstående har jeg prøvet - intet hjælper

Kommentar
Fra : spock28

Dato : 08-07-04 17:47

Zoom Player kan ikke spille mine DivX-filer, den lader til at have samme problem som Windows Media Player.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-07-04 17:59

Hejsa igen

Prøv at åbne din mediaplayer-gå op i fanen funktioner-klik på instillinger-vælg fanen filtyper-her skal du sørge for at alle filtyper er valgt-klik på marker alt.

Brian

Kommentar
Fra : spock28

Dato : 08-07-04 18:39

De er alle valgt...

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-07-04 18:44

Okay

http://www.divx.com/divx/index.php

gå lidt ned på siden
og klik der hvor der står
Download the standard divx codec free

Efter installation
Så lav lige en genstart
Så er jeg næsten sikker på
At du kan se filmen

Brian

Kommentar
Fra : spock28

Dato : 08-07-04 22:10

Nej, det er jo prøvet alt det det med codecs... den vil stadig ikke afspille DivX-filer. DivX Player kan sagtens, men jeg ville jo gerne kunne åbne alt i Windows Media Player... Der er et eller andet der er "gået i stykker" - derfor mangler jeg faktisk et eller andet program til at undersøge hvad...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-07-04 14:05

dette har jeg fået til at virke i windows 2003 server,måske kan den osse til xp ?!?
klik på kør og skriv deri :
regedit (minder om windows stifinder med under mapper)
find denne sti:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6}
deri finder du så nøglen og dobbelt klikker på den.
IsInstalled
og sætter den til 0 derpå ok.genstart derpå computeren.