/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Winamp Playlist
Fra : Hemmingsen69
Vist : 541 gange
50 point
Dato : 08-07-04 02:23

Hey!

Jeg har en masse mp3'er.. og når jeg smider dem over i min playlist bliver navene på sangene lavet om.. selvom jeg har rettet dem til i mine mapper..!
Skal man virkelig gå ind og trykke 'View file info' - og rette 'Title og Artist' ved vær enkelt?
For hvis jeg ik retter dem og sætter dem op i efter navn.. Bliver de jo smidt rundt omkring på listen.. Da de jo selv ændre navn.. :/

Tak.

/Anders

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 08-07-04 02:44

Hvis jeg må give dig et godt råd så skift til Musicmach det er et bedre program... Skriv til mig hvis du vil have hjælp med det

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 08-07-04 06:28

Det er helt korrekt at din afspiller kan finde på at skrive noget andet end filnavnet når du åbner en MP3 fil.

Det er fordi din Player ID3-tag'et istedet for filnavnet. ID3 er en lille stump information inde i filen der indeholder oplysninger om hvem kunstneren er, og hvad sangen hedder, men den kan også indeholde oplysninger om hvilket album den stammer fra, og hvilket år den udkom m.m.

med programmet Audacity (v.1.2.1) er freeware og kan downloades her:

http://www.download.com/Audacity/3000-2170-10288566.html?tag=lst-0-1

er det muligt at ændre filformater, klippe og klistre i dine filer, forstærke og filtrere lyden tilføje ekko mm. men du får altså også tilbudet om at ændre, eller lave en ID3-tag når du gemmer som MP3-fil, du kan ovnikøbet selv bestemme om det skal være v1 ell 2..

V1 = Flest mulige afspillere (mp3-afspillere DVD-afspillere bilanlæg mm.) kan læse informationen
V2 = Flest mulige oplysninger

Accepteret svar
Fra : Tankred

Modtaget 50 point
Dato : 08-07-04 15:02

Hvis du højreklikker på en fil i din playlist er der muligheden "View file info" som tillader dig at ændre id3 tagen.
du kan også afhængigt af din version sætte den til at bruge filnavnet i din playlist

V5:højreklik og gå ind i options>preferences. vælg derinde general preferences>title der er et indtastningsfelt som du så kan bruge til at bestæmme hvordan playlisten navngiver filerne det kan du ændre til dette "%filename%"

V2,V3,(V5 hvis det ovenover ikke virker):højreklik og gå ind i options>preferences. vælg derinde plugins>Input dobeltklik derinde på mpeg audio dekoderen vælg title/tag fjærn hakket i read ID3v1/v2 tags for titles eller sørg for at der i begge felter står "%7".

Mvh. Simon

Godkendelse af svar
Fra : Hemmingsen69

Dato : 08-07-04 15:26

Tak for svaret Tankred.