/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Isoleret skur
Fra : KA12
Vist : 5111 gange
100 point
Dato : 07-07-04 23:10

Jeg skulle gerne have bygget et isoleret skur på ca. 3x4m ned (næsten) fladt tag, men kan ikke finde tegninger nogen steder.

Isoleringen er både af hensyn til temperature og brandmyndighederne (BD-60).

Alle tilladelser er søgt, så her er der ingen problemer.

Er nogen i dette forum der kan hjælpe mig????

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 07-07-04 23:25

jeg har hentet et arkitektprogram på nettet som virker helt fint. 3-D Home Architekture på Kazaa

Peter.

Kommentar
Fra : smut

Dato : 08-07-04 08:21

jeg kan ikke forstå du skal bruge tegninger af hensyn til brandmyndighederne der er så vidt jeg ved ikke nogle brandkrav til et skur du kan få brochure her http://www.hc-venslev.dk/indexdk.htm de laver skure carporte osv til en fornuftig pris

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 08-07-04 08:38

hvad forestiller du dig skuret skal beklædes med?

Hvis du har en formodning om hvad der skal bruges af materialer til byggeriet, kan jeg hjælpe dig med tegninger. Du kan ligge en mail-adresse så jeg kan kontakte dig, hvis er interesseret i det.

Kommentar
Fra : KA12

Dato : 08-07-04 09:19

Lidt svar...

Til Botgaard: Tak. Jeg kikker på sagen - men programmet kan vel også lånes på biblioteket!?

Til Smut: Da skuret skal ligge tættere på skel en 2,5m er der krav fra kommunen om brandsikring.
Ligesom der også er krav omkring placering af evt. vinduer.

Til Sidal26: Jeg havde tænkt en yderbeklædning af træ. Jeg har ingen anelse om hvad der skal bruges af matrialer, men
havde tænkt noget i retning af: sokkel af fundablokke, yderbelædning af træ, isoleret med bats, indvendig
beklædt med gipsplader, tag af ???? (skal bygges sammen med carport, så tagene skulle gerne passe
sammen).

Generelt: Jeg er ikke interesseret i en færdigpakke, men vil gerne selv bygge. Dels af hensyn til fleksibilitetten i
byggeriet og dels af hensyn til min forfængelighed - man er vel "handyman"
Og så må konen jo også gerne opleve at jeg faktisk KAN bruge alle de maskiner der står i kælderen

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 08-07-04 10:07

Det lyder som en overkommelig opgave at lave tegninger til - så som sagt kan jeg udføre dem for dig hvis du er interesseret.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-07-04 10:22

Dit valg af materialer er udmærket,du skal blot huske udvendig,vindpap også,altså inden du sætter træpladerne på.
Og indvendig, plast eller folie,inden du sætter gipsplader på.
Men du skal jo nok lige have nogen til at tegne det for dig,
hvis du skal have det godkendt på teknisk forvaltning i din kommune,men det kan man som "handyman"også selv klare ,bare følg linkene de andre "Kandu`er" har lagt ind.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 08-07-04 11:49

Der findes diverse SBI'er som du kan bruge som opslagsværk, disse beskriver ved tabelopslag dimensionerne som du skal/kan bruge. Ikke sikkert at de dækker lige præcist dit projekt, men du kan da bruge dem som vejledende.
Tænker specielt på SBI 189/186 der gælder for småhuse og selvfølgelig "Træ28" (Nu "Træspær 1").

hjemmesider som www.BMF.dk og www.hilti.dk er gode/oplagte sted at kikke for oplysninger om beslag/befæstigelse.

Kommentar
Fra : KA12

Dato : 08-07-04 13:24

Svar til Botgaard:
Har forsøgt med Kazaa, med mit Firewall/Virusprogram stopper desværre (eller rettere heldigvis - for så virker det jo efter hensigten) programmet. Er der en anden mulighed?

Svar til Sidal26:
Du kan skrive til KA12@beskedboks.dk

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-07-04 15:02

Du kan slå Firewallen fra ,så kører Kazaa,det gør ikke noget dit virusprogram kører.
Men Sidal26 ville jeg da vælge,der er jo en del der skal tages hensyn til,og som konstruktør,
klarer han nok den.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 08-07-04 15:04

Nu kender jeg ikke omtalte program, men som projekterende vil jeg anbefale AutoCAD

Kommentar
Fra : smut

Dato : 08-07-04 17:35

hvis jeg var dig ville jeg glemme alt om kazaa der findes vist ikke noget p2p program der gemmer få så meget spywaer og vira som det jeg vil anbefale dig overnet der er ikke noget spywaer eller andet skrammel http://www.edonkey2000.com/downloads.php nederst på siden finder du overnet basic det bruger jeg det er et godt program
autocad er et kanon program men det er vist og skyde gråspurve med kanoner og så er det ikke så nemt og bruge for en nybegynder

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 08-07-04 17:44

nej, det kræver måske en lille indsats, men det gør det andet nævnte program sikkert også, eller hvad?

Synes nu ikke man kan sige at man skyder med kanoner, hvis det altså er ønsket at det skal laves digitalt. Kommunen kan dog ligeså godt få tingene som håndtegninger.

Accepteret svar
Fra : Kim13

Modtaget 100 point
Dato : 13-07-04 22:01

Kik engang ind på www.ef.dk - Erhvervsskolernes Forlag.

Her finder du lærebøger om byggeri indenfor både træ- og murerfaget.
Hvis du du er lidt "handyman" (hvad du jo selv påstår du er - så burde du ved hjælp af bøger herfra selv kunne lave det du søger.

Du behøver ikke købe bøgerne.
Skriv ISDN-nummeret ned og kontakt dit bibliotek, så kan de skaffe de fleste af dem.
Eller gå ind på www.bibliotek.dk - her kan du selv bestille bøgerne til levering på dit eget lokale bibliotek.

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 13-07-04 22:29

slemmert her, godaften

for nu lige at gi`en hånd så kan DU søge på rockwool på deres sider kan du se hvorledes dit project skal isoleres med evt vindpap og alukraft ( alukraft ) kan du finde under eks. icopals sider, under phønix ligeledes samt her ser du ligeledes hvorledes murpap anvendes, i det hele taget findes der på nettet en uhyrlighed af information... til dem der skriver ind vil jeg gerne give et fif om hvor de skal søge oplysninger uden at tage pungen op, hej..

Godkendelse af svar
Fra : KA12

Dato : 18-07-04 10:54

Tak for svaret Kim13.

Svaret gav mere end jeg havde bedt om, da jeg nu selv er i stand til at konstruerer skuret (og mere til) sådan som jeg ønsker.

Altså ikke kun et svar, men også en mulighed for at lære nyt.