/ Forside/ Teknologi / Netværk / NetWare / Spørgsmål
10  Klaudi 110
Netværkskabler
Fra : hklarsen
Vist : 641 gange
50 point
Dato : 19-06-02 18:32

Hej alle

jeg håber at i kan hjælpe mig.

Mine maskiner kan ikke finde hianden, men bruger jeg coax cabler er der ingen problemer.

jeg har 2 realtek netværkskort til coax og isdn stik. men jeg kan ikke få det til at virke med de kabler der har isdn stik, men det er ikke krydser kabler jeg har, jeg har hørt at det skal være krydset kabler, er det rigtigt.
Og hvordan er de krydset, er det alle ledninger der sat modsat i stikket.

Jeg håber at der er nogen som kan hjælpe, og findes der nogen steder på nettet hvor det er vis.

MVH
Hans

Kommentar
Fra : palle.kaastrup

Dato : 19-06-02 18:53

Hej Hans

Det du skal bruger er et krydset kategori 5 UTP kabel med RJ45 stik i begge ender (populært kaldes det bare et krydset patch kabel). Hvis du går ind i en edb-forretning og beder om et krydset patch kabel - så får du det rigtige.....

Med venlig hilsen
Palle Kaastrup

Accepteret svar
Fra : palle.kaastrup

Modtaget 60 point
Dato : 19-06-02 18:54

Hej Hans

Det du skal bruger er et krydset kategori 5 UTP kabel med RJ45 stik i begge ender (populært kaldes det bare et krydset patch kabel). Hvis du går ind i en edb-forretning og beder om et krydset patch kabel - så får du det rigtige.....

Med venlig hilsen
Palle Kaastrup

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 19-06-02 20:10

Harbo21 hvad skal manden med en switch, det er en løsning til minimum 500 kroner hvis ikke 1000 kroner.....hvad kan han bruge den løsning til ?

Kære HKLarsen jeg ville lige give min kommentar med, da du absolut IKKE er tjent med det som Harbo21 skriver. Løsningen finder du i det 3. indlæg....

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 19-06-02 20:10

Harbo21 hvad skal manden med en switch, det er en løsning til minimum 500 kroner hvis ikke 1000 kroner.....hvad kan han bruge den løsning til ?

Kære HKLarsen jeg ville lige give min kommentar med, da du absolut IKKE er tjent med det som Harbo21 skriver. Løsningen finder du i det 3. indlæg....

Kommentar
Fra : brianstrate

Dato : 19-06-02 21:42

Hej
Du kan se ben forbindelser her http://www.kabling.dk/kabling/kobber/kobapplikationer.htm

Mvh Brian

Godkendelse af svar
Fra : hklarsen

Dato : 19-06-02 23:55

Tak for svaret palle.kaastrup.