/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Diablo2 LOD-Spille flere brugere???
Fra : KingSix
Vist : 276 gange
150 point
Dato : 07-07-04 16:00

Hej Alle.
Jeg har lige fundet min gamle stak spil frem igen, og har installeret Diablo2 Lord of Destruction. Siden jeg sidst spillede det, er jeg gået over til WinXP Pro, med 4 profiler på samme PC. Nu viser det sig at det kun er mig (der installerede spillet) der kan spille det... andre interesserede (min søn og datter) får at vide at der ikke kan findes nogen CD i drevet. Det må da kunne lade sig gøre at de kan få lov til at starte spillet, ikke sandt???
På forhånd tak.

KingSix

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 07-07-04 17:06

Gå ind og find mappen med spillet og koper den op i mapen med delte dukomenter

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-07-04 17:51

Prøv at installere spillet i en af de andre profiler! Du har åbenbart sat dine administrator regler så højt at du har lukket for almindelige bruger/profil rettigheder, eller du har nægtet almindelige brugere at bruge spillet, da du installerede som administrator!

Kommentar
Fra : KingSix

Dato : 07-07-04 21:47

Det der undrer mig er at f.eks Max Payne 2 også kun er installeret af mig, men kan spilles af os alle. Alle spillene på PC'en ligger på en partition kun med spil, så der vil jeg helst beholde det.
Da jeg installerede blev jeg ikke spurgt om noget med rettigheder, så det er ikke bevidst at jeg har lukket for andre brugere.
Hele partitionen (F-Drevet) er delt, med underbiblioteker og filer, og som sagt kan alle de andre spil spilles af alle.(Op.Flashpoint, Hitman 1+2, Max Payne 1+2, RedAlert 2, NFS Underground, MOHAA+Spearhead og Call of Duty)
Når jeg kommer hjem efter aftenvagten må jeg se om der bliver tid til at checke op på rettigheder og brugere, det viser sig måske at spørgsmålet burde være smidt i MSWindows kategorien i stedet....

I'll Be Back
KingSix

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 08-07-04 00:46

Det er kun administratoren, der kan spille LOD. Du er nødt til ændre profilerne, fordi de har begrænsede rettigheder. Admin. kan ændre de andres rettigheder, så de også kan spille.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : KingSix

Dato : 08-07-04 15:37

> Jernladyen..
Mener du så at de andre profiler skal ændres til administratorer?

KingSix

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 08-07-04 19:23

Det er helt op til dig. Det er ikke nødvendigt, bare du giver dem tilladelse.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : KingSix

Dato : 09-07-04 12:28

Ved nærmere eftertanke er jeg faktisk sikker på at jeg ikke var logget på som admin. da jeg installerede spillet, men bare som alm. bruger, - gør det nogen forskel m.h.t. rettigheder for de andre ??

M.v.h.
KingSix

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-07-04 13:20

Ja så har du nok kun installeret spillet under den bruger profil!

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 09-07-04 18:11

Min samlever kommer hjem senere i aften. Han ved alt om sådan noget (tror jeg nok). Han er i hvert fald skudt i låget med spillet (det er jeg også). Så hvis du venter et par timer, kan du sikkert få en præsis opskrift på, hvad du skal. Han har vist mig det, men jeg kan kun huske jeg skulle højreklikke på denne computer, tror jeg det var.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 09-07-04 21:32

Hvis du højreklikker på "denne computer" og så går ind i "administrer" så kommer der lidt nede noget der hedder "lokale brugere og grupper". Der kan du kontrollere, hvem der er admin. og hvem der er bruger og hvilke rettigheder/beføjelser de har.
Hvis der skal rettes i det, går du ind i "start" og ind i "kontrolpanel" og derpå i "brugerkonti". Der kan du vælge om du vil lave ny bruger, lave om på en bruger eller ændre måden de logger af/på på.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 09-07-04 21:53

Jeg glemte lige at du SKAL være logget på som admin. når man installerer spillet.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : KingSix

Dato : 10-07-04 01:12

> Jernladyen..
Tusind tak skal du ha, så må jeg lige i gang med en ny installation i morgen....eller senere på dagen.
Det er da godt at karaktererne kan gemmes, ellers havde min søn slagtet mig, han er lige nået op på level 43 som necromancer, og det synes han er sejt...

I'll be back.
KingSix

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 150 point
Dato : 10-07-04 01:32

Go' fornøjelse. Ja, det er godt nok heldigt, de kan gemmes. Laver du forresten en sikkerhedskopi hver gang du har spillet?? Jeg har lavet en mappe på skrivebordet. Når jeg så lukker ned for spillet, kopierer jeg "save" over i mappen fra "stifinder". Så er de i sikkerhed, hvis spillet kokser. Det sker engang imellem på min maskine. Aldrig på min samlevers. Og hvis det passer sådan nogenlunde, at jeg er ved et waypoint, når jeg har for mange penge, lukker jeg ned for spillet, kopiere det og skrivesikrer derefter den figur, jeg skal gamble med. Det kan jo tage sin tid, inden man får nogle ting, der virkelig siger "spar to". Når jeg så har fået en ting, der er god, tager jeg skrivesikringen fra igen, saver og - hvis min figur stadig har for mange penge, så forfra med at skrivesikre o.s.v.
Hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : KingSix

Dato : 11-07-04 23:17

Sådan der.....
Dog er der lige det, at via "start/kontrolpanel/brugerkonti" kan kun vælges mellem administrator og begrænset brugere...
derimod kan jeg gennem "start/kontrolpanel/administration" komme til "lokale brugere og grupper", i "grupper" kan jeg vælge at tilføje os 3 brugere til gruppen "superbrugere", - hvis så F-Drevet med alle spillene på er delt ser det ud til at fungere....
Så derfor er der dømt 150 point til Jernladyen.

Thankz... KingSix

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 12-07-04 06:42

Nå, det var da godt, det lykkedes. Så er det bare derudaf.
Hilsen Jette