/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvad hedder sangen/kunstneren
Fra : Ylwen
Vist : 565 gange
50 point
Dato : 07-07-04 15:39

Jeg leder efter en dansk sang, som jeg ikke ved hvad hedder eller hvem der har lavet den. Jeg kan noget af teksten. Den er som følger:

"mig og vennerne på vej til stranden..."

Det er en del af omkvædet. Ved du evt. hvad den hedder og måske hvem der har lavet den?

VH
TBM

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 07-07-04 17:22

Kunne det være den nyeste med Nick & Jay. "En dag tilbage".?

Kommentar
Fra : Ylwen

Dato : 07-07-04 22:42

Nej, det er en ældre sang, som måske er fra nick og jay var små børn :)
Det er en stille og rolig sang, som så vidt jeg husker, beskriver noget sommer hygge med vennerne.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 07-07-04 23:13

Kunne det være Rugsted oh Kreuzfeldt?

Kommentar
Fra : Ylwen

Dato : 08-07-04 10:34

Muligvis, ved du hvad sangen hedder?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 08-07-04 11:44

Nej, jeg skyder i blinde... Er total blank... Vi må håbe andre byder ind...

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 50 point
Dato : 08-07-04 19:20

"Dieters Lieder" lavede i slut-80'erne et nummer, der hed "mig og vennerne" - teksten kender jeg ikke.
Men hvis det indgår i omkvædet, kunne det måske være titlen...

Kommentar
Fra : Ylwen

Dato : 08-07-04 22:23

Jeg er næsten sikker på at det er Dieters Lieder der har lavet nummeret. Jeg har søgt efter navnet på pladen uden det store held. Hvis nogen har kendskab til hvor man kan skaffe nummeret, så hører jeg meget gerne fra dem.

Tak til jer alle.

Godkendelse af svar
Fra : Ylwen

Dato : 08-07-04 22:24

Jeg er næsten sikker på at det er Dieters Lieder der har lavet nummeret. Jeg har søgt efter navnet på pladen uden det store held. Hvis nogen har kendskab til hvor man kan skaffe nummeret, så hører jeg meget gerne fra dem.

Tak til jer alle.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 08-07-04 22:42

Den er så vidt jeg ved kun udgivet som single. Ellers skal du finde den på en eller anden opsamlings-cd. Jeg er ret sikker på, at det skal være fra før 1988. Prøv evt. i en forretning som sælger brugte LP'er/singler.

De har udgivet et album der hedder "Hvor flink kan man blive". Men om den er derpå kan jeg ikke fortælle...

Kommentar
Fra : Ylwen

Dato : 08-07-04 22:54

ok, takker. jeg må ud og lede i den virkelige verden :)