/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Andet udvikling / Spørgsmål
10  pallebhan.. 320
HASTER! Kan linsen i et kamera gå i styk~
Fra : ida.sorensen
Vist : 359 gange
62 point
Dato : 07-07-04 14:28

Hej.
Jeg tabte mit Nikon digital kamera på et tidspunkt og der rød et bræt ned over. Temmelig uheldigt! Kan linsen gå i stykker af det, eller hvordan kan den gå i stykker? Håber i kan svar mig hurtigt!
Mvh Ida

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 07-07-04 14:32

Alt kan næsten gå i stykker, hvis man ikke passer på. Hvordan, det er mange gange kun en tilfældighed.

Tag den under armen og gå ind til forhandleren, han kan sikkert hjælpe dig.

The1best

Kommentar
Fra : ida.sorensen

Dato : 07-07-04 14:34

Tak, men kan du så ikke også lige svare på, hvad det koster, at få sådan en ny linse til et Nikon digital kamera? Det er rimelig nyt! ??

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 07-07-04 14:39

Hvad det koster, ved jeg ikke lige, skal lige ud og surfe for at finde ud af det,

Dækker garantien ikke endnu. Eller hvis den koster meget, hvad så med husstandsforsikringen?

Vender straks tilbage.

The1best

Kommentar
Fra : ida.sorensen

Dato : 07-07-04 14:40

Tak, håber du finder ud af noget! Det er kæbt i USA, så der er ingen forsikring. Temmelig surt. Det er sendt til reperation nu, men måske er det kun noget skidt, der er årsagen. Jeg håber MEGET!

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 07-07-04 14:41

Prøv denne http://www.europe-nikon.com/default.aspx?countryId=11&languageId=11 og se om der er noget, hvis du ikke finder noget, så skriv til dem. De kan sikkert også fortælle hvor nærmrste forhandler er.

The1best

Kommentar
Fra : ida.sorensen

Dato : 07-07-04 14:43

Har kigget på den side! Men kan ikke finde noget. Tror du ikke der er et andet sted, man kan se det? Kameraet er sendt til behandling!

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 07-07-04 14:46

Jeg skal vide helt præcist hvilket kamera det er.
Prøv at rine til dem http://www.europe-nikon.com/newsdetail.aspx?countryId=11&languageId=11&editorialId=186

The1best

Kommentar
Fra : ida.sorensen

Dato : 07-07-04 14:48

Det hedder vidst nok Coolpix 4300

Accepteret svar
Fra : the1best

Modtaget 72 point
Dato : 07-07-04 14:50

Hvis du har sendt det afsted. Så prøv at ringe til dem du har sendt det og høre hvad det koster. Er det værksted som nikon har?

The1best

Kommentar
Fra : ida.sorensen

Dato : 07-07-04 14:51

Det er min fars, så ved det ikke. Men håber bare ikke det er fordi jeg tabte det, at det er gået i stykker :( Men mange tak for hjælpen skal du have! :)

Godkendelse af svar
Fra : ida.sorensen

Dato : 07-07-04 14:52

Tak for svaret the1best. Men jeg må jo bare håbe, at det bare var noget skidt i stedet for! Kryds fingre for mig ;)

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 07-07-04 14:59

Jeg krydser fingre.

Husk altid, hvis man er bange for, at det kan gå hen og blive en ret stor udskrivning, at få dem til at kontakte dig, når de har fundet ud af hvad der er galt, inden de foretager sig noget. Man kan jo i mellemtiden have fundet et bedre/billigere sted.

The1best

Kommentar
Fra : ida.sorensen

Dato : 07-07-04 15:00

Ja, tak! Skal jeg nok huske! Men det gør de vidst også :D Heldigvis! :D

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 10-07-04 01:14

Hej ida.

Da du har tabte dit Nikon digital kamera på et tidspunkt og der rød et bræt ned over, så er der gode chancer for ar linsen og evt. andet er gået i stykker.
Og da du har indleveret det til reparation, er der også gode chancer for at ”du er på herrens mark”!

Du må sikkert nok indse, at de fleste ting her i livet, medfører nogle konsekvenser. – Nogle af disse kan man dog forsikre sig over for, men andre må man selv tage de fulde konsekvenser af.

Og er man lærevillig, så lærer man af at gøre nogle ”fejltagelser” så man kun gør den samme fejltagelse én gang. – I gamle dage sagde man, at det var ”lærepenge” man betalte.

Jeg håber for dig, at du slipper billigt.

Med venlig hilsen
Steen