/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Hvilken sygdom??
Fra : janni26
Vist : 451 gange
100 point
Dato : 07-07-04 11:35

Den ene af vores oscar ciclider og en mindre ciclide er begyndt at ligge på bunden når vi ikke lige er i nærheden. Men de spiser fint og kommer også op til overfladen når vi nærmer os akvariet. Men vi er bange for at der er sygdom i akvariet, er der nogen der har oplevet lignende, der er ingen andre ydre tegn på sygdom??

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 07-07-04 12:00

Hvad med vandtemperaturen. Nogen fisk er mere følsomme hvis vandet pludselig bliver for varmt eller koldt, og så kan de finde på at søge ned til bunden og stå. Nu skriver du at de ligger, og hvis de lægger sig om på siden er der helt sikkert noget galt med dem.

Kommentar
Fra : janni26

Dato : 07-07-04 12:07

Hej Dova. Tak for svar. De ligger ikke på siden men på bugen og med finerne klemt ind til kroppen..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-07-04 19:25

Jeg har kigget på forskellige sider på nettet, og jeg kan ikke nogen steder finde at det skulle være symptom på sygdom. Måske er de bare dovne i en periode uden det betyder noget.

Kommentar
Fra : oscarfisk

Dato : 19-07-04 12:09

jeg har engang haft en zebra ciclide som gjorde det samme.
jeg kunne heller ikke finde ud af hvorfor,men den klarede sig i 1½ år før den døde.
så jeg synes at du skal se tiden an,men hold øje med ændringer.

Godkendelse af svar
Fra : janni26

Dato : 19-07-04 12:31

Tak for svaret dova.