/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Hvor lang tid er der alhohol i urinen?
Fra : halli
Vist : 4351 gange
50 point
Dato : 06-07-04 19:33

Sidder lige i en diskussion om hvorlænge efter man har indtaget alkohol, kan det ses i urinen?
Er der nogen her der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-07-04 19:56

Det kommer an på hvor meget alkohol, men flere dage er ikke unormalt efter en "våd aften", og ved indtagelse af alkohol jævnligt, skal der gå en måned ved visse blodprøvetagninger, før der slet ikke kan spores alkohol i blodet, men det er så små mængder at et alm. alkometer ikke kan måle det.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 06-07-04 19:56

Skål

http://www.jerk.dk/toemmermaend.htm
Ca. 0,6 genstand pr. time kan en mand på 70 kg forbrænde.

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 06-07-04 20:02
Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-07-04 20:03

Det er rigtigt jakjoe, men derfor kan det alligevel spores i urin og blod så længe efter. Så hvis f.eks. en person på udgang fra fængsel har som betingelse, at han ikke må drikke eller tage stoffer, hjælper det ikke at være blevet ædru hvis der tages en urinprøve.

Godkendelse af svar
Fra : halli

Dato : 06-07-04 20:35

Tak for det meget præcise svar ans. Du har hermed afgjort en diskussion. Hvis vi finde på noget andet at diskuterer, vender vi tilbage.
Halli

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-07-04 16:48

Tak halli

Det er sikkert at en eller anden bruger på kandu kan hjælpe