/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
(X)(X)(X) Regeringens skattelettelser (X~
Fra : danielskovmand
Vist : 581 gange
25 point
Dato : 06-07-04 14:55

Skattelettelserne var ikke en klog beslutning, det var kun de rige som fik Skattelettelse. Skulle man ikke heller satse på Forskning og Uddannelse. Og give pengene til SU, I stedet for at nedskære I SU’en, næ nej liberalismen handler kun om at give til rige og stjæle fra de fattige… skal vi ikke af med sådan en regering ??? i 2005

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-07-04 15:10

Vi to kan ikke diskutere, vi er enige.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 06-07-04 15:32

Som førtidspensionist kan vi kun være enige. DF ville hjælpe de svage i samfundet (lavtlønnede, studerende og folk på overførsel ) har fuldstændigt glemt disse løfter. Men, da S og R var ved magten, var det ikke spor bedre. De hentede pengene i form af øgedede afgifter, således det på papiret så så godt ud. Hvem kan man stole på? Jeg ved ikke hvor jeg skal sætte mit X.
Torben

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 06-07-04 15:36

Så vidt jeg har forstået går skattelettelsen lige op med at SP-bidraget er blevet annuleret, men det er der selvfølgelig ingen der snakker om, hverken på skatteministeriets hjemmeside vedrørende skattelettelse eller de råber op om forfordeling.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-07-04 15:39

Det SP bidrag skulle jo tilbage til os alle så nu får alle bare lov til at finansere en skattelettelse, der kun kommer de bedst stillede til gode.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 06-07-04 15:39

Har skat ikke altid handlet om at tage fra de fattige og give til de rige? Det handler bare om at finde en ny måde at narre folk på, tror jeg.

Kommentar
Fra : danielskovmand

Dato : 06-07-04 15:45

til Torben
du skal tænke på at den regering som vi har i dag vil bare ødelægge vores land .. de lytter ikke til vismænde... og den 2010 planen overholder de ikke ... det ville den næste regering gøre.. jeg skal ikke digter hvad du skal stemme men brug dog din demokratike ret til at stemme med hjærtet.. men jeg kan da abefale et arbejder parti.. Yes Sir...

Best Regards Daniel Skovmand

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 06-07-04 17:32

Min komentarer om det danske skattesystem:
Der er alt for mange regler (skattevæsnet kan heller ikke altid finde ud af dem)
Hvorfor skal man betale mere i skat af den sidste tjente krone, end af den første?

Læste for nyligt om et af de nye EU lande, der er 1 regel: 26% i skat af alt hvad du tjener.
Så simpelt kan det gøres.

MVH

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 06-07-04 17:39

Det system med fast trækprocent er en genial ide, hvis så alle fradrag fjernes. Danmark er et fradragsland, og da det kun er de rige der har råd til fradragene, er der kun de svage til at betale. Jeg læste en annonce på nettet: Få et fradrag på 240.000,00 kr. i 2004 uden at tage pungen op. Er det reelt?
Torben

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 07-07-04 08:08

Der er naturligvis ingen fradrag, men det er jo også ved at blive afskaffet herhjemme.
Nu ved jeg ikke, hvor du læste det med et fradrag på 240.000,00 Kr. Mange gange er det sådan, at du kan få et sådan
fradrag, men pengene skal betales senere.

MVH

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 07-07-04 08:10

Det var på nettet. Det var ejendomsinvastering.
Torben

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-07-04 11:45

Vi kan huttigt blive enig om, t skattelettelserne "rammer" de forkerte, men derudover tror jeg der bliver brugt nok penge i uddannelsens hellige navn. For hvad er formålet med at blive ved med at uddanne når folk alligevel ikke kan få et kvalificeret arbejde bagefter. Og uuddannet arbejdskraft vilder altid være brug for, så hvorfor trække en række uddannelser ned over hovedet på folk. Og med hensyn til hvilket parti der bedst kan forvalte magten, tror jeg det kan være ligemeget, for alle løfter om bedre tider har det med at fordufte ligeså snart en politiker sidder godt på sin taburet. Og det gælder ikke mindst for "arbejderpartierne". Og man kan vel ikke helt komme udenom, at de fede tider i DK fik ende da arbejderpartierne havde magten først i 70-erne.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 25 point
Dato : 07-07-04 13:00

Bortset fra alle disse fornuftige kommentarer, hvad så med demokratiet, er det ikke ved at smuldre.
Korrupte EU kommisærer har meget magt, parlamentarikerne har ingen stemmer bag sig af betydnign og vi har en regering, der laver snævre forlig, som endda resulterer i mere centralisering i lokalområderne. Igen er det svage mindretal der kommer til at betale når folk i mindre byer skal til at betale for dyre anlæg i de kommende kommunehovedstæder. Der bliver langt til administrationen især for dem der ikke har råd til bil og er afhængige af de efterhånden sjælne busruter.
Et lille sidespring, men..............

Godkendelse af svar
Fra : danielskovmand

Dato : 07-07-04 14:25

Tak for svaret BjarneD.
det rigtigt men hvad kan vi gøre ved det??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-07-04 17:22

Desværre ikke ret meget.
Jeg siger tak for debatten til alle.
Bjarne