/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
alm pc trådløs ?
Fra : woller
Vist : 380 gange
300 point
Dato : 06-07-04 13:55

jeg har en ven,der ingen telefonstik eller fællesantenne har.
han vil gerne på internettet med hans almindelige pc.
kan det lade sig gøre for ham at få trådløst internet.
som man feks. ser med mobiltelefoner.

er der nogen der har en god ide/løsning ????

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-07-04 14:00

Bortset fra enkelte områder i Danmark hvor der er master til Internet så er den eneste løsning i dette tilfælde nok at der skulle være højhastighedsmobilnet inden for rækkevidde.
Cybercity tilbyder ADSL selv om man ikke har fastnet telefon, men kravet er at der skal forefindes telefonkabel lagt ind til kunden.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 06-07-04 14:04

Det kan jo altså lade sig gøre at koble op via en mobiltelefon, eksempelvis reklamerer 3 jo med højhastighedsmodem, jeg kender ikke pris og kvalitet, men det er da en mulighed

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-07-04 14:23

Det var lige det jeg tænkte på med højhastighedsmobilnet.
Jeg ved bare ikke om 3's modul fås til stationær. Så vidt jeg ved er det ikke et modem, men en minimobiltelefon uden tastatur. Sådan noget har kunnet fås længe bl. a. hos Sonofon, men hastigheden har hidtil været for lav.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 06-07-04 14:40

Jeg vil tro den kører HSCSD svarende til ca. 38.4 altså langt fra ADSL, men om den findes i en version til en stationær ved jeg ikke, er det da en stationær vi taler om?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-07-04 14:58

Ved jeg heller ikke, men sådan i al almindelighed kunne det da være rart at vide.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 06-07-04 17:59
Kommentar
Fra : woller

Dato : 06-07-04 23:43

det er en stationær pc.
så han kommer nok til at bide i det sure æble
og betale for installation af enten telefonstik
eller få fælles antenne (stofanet ).

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 06-07-04 23:46

Man kan jo altså stadig bruge sin mobiltelefon som modem, den kan evt. forbindes via en IR port (En sådan kan købes til USB porten)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-07-04 23:48

I længtden er det nok billigst. Man skulle kunne få grej til at koble op via mobil, men hardware omkostningerne vil sikkert overstige prisen for fastnet oprettelse mm.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 06-07-04 23:49
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-07-04 23:53

Undskyld, at jeg spørger jakjoe, men skal han ikk elige haveen opkobling før han kan få glæde af trådløst netkort.

Kommentar
Fra : woller

Dato : 06-07-04 23:59

ja . ser smart ud, men han har ikke andet end
strøm i hans lejlighed. men det var da et forsøg værd
og høre hvad 3´ kan tilbyde.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 07-07-04 00:26

BjarneD> Se min kommentar kl. 1759.

Hvis der er noget jeg har misforstået, ja så må jeg beklage
Det kræver selvfølgelig at han bor meget tæt på et Hot Spot sted.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 07-07-04 00:27

Forbindelse via mobiltelefon kræver en mobiltelefon med ir port og High speed data, dertil en infrarød port, den koster et par hundrede kroner til usb porten

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-07-04 00:33

OK jakjoe jeg opfattede det ikke i sammenhæng, men hvis man ikke ved hvad tingene hedder kunne det forvirre.

Kommentar
Fra : woller

Dato : 07-07-04 00:34

dvs. at man køber en mobil med ir port og High speed data
og kobler så mobiltelefonen til sin pc ????
ja, ved godt spørgsmålet sikkert er dumt,
men, jeg ved overhovedet intet om det.

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 300 point
Dato : 07-07-04 00:36

Og så skal man have et data abonnement hos sin udbyder så man på den måde får et opkaldsnummer, og så skal man i øvrigt være bevidst om at det koster en krig at være koblet op på den måde

Kommentar
Fra : woller

Dato : 07-07-04 00:57

mange tak for alle svarene!
det var ikke det jeg gerne ville høre.
( ville jo gerne havde hørt, at det var godt ,nemt og billigt!

jeg er desværre nødttil at kun skulle vælge en!
det bliver Better_Performance. pga. at han kunne fortælle
om den langsomme hastighed (38.4) og at det jo nok koster
en bondegård for data overførsel.

Godkendelse af svar
Fra : woller

Dato : 07-07-04 00:58

Tak for svaret Better_Performance.