/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Udendørs højtalere?
Fra : fred280188
Vist : 2826 gange
32 point
Dato : 06-07-04 11:26

Er der noen der ved hvor man kan skaffe sig udendørs højtalere???

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-07-04 11:31

Du kan kigge hos Monacor forhandlerne. Monacor har det dejligste 100V systemer beregnet for den slags.

Er det til hjemmebrug og i skal koste noget særligt, er vi lidt i klemme. Almindeligvis vil jeg anbefale dig et sæt små højttalere, som du forsyner med speak-on højttaler bøsninger, således du nemt kan pille dem fra.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-07-04 11:33

Iøvrigt er glasfiber-svingspoler at foretrække, når det skal bruges udendørs.

Er det store systemer vi taler om, er horn det rareste udendørs.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-07-04 11:37

Hvad er det eksakt dit behov er?

Accepteret svar
Fra : IceCap

Modtaget 42 point
Dato : 06-07-04 12:45

Bose har nogen udmærkede løsninger. http://www.bose.dk/ og her er underlinket http://www.bose.com/controller;jsessionid=Aq0UgO5s7P1C1DWDof0t5WaFJV3Le9cQoaWveYMYHMPelDsgmVi0!257906402?event=VIEW_STATIC_PAGE_EVENT&url=/home_entertainment/outdoor_marine/index.jsp&linksource=centernav_img_outdoormarine&pageName=/index_2.jsp

Wow, det var langt! Men du må selv ud og opsøge en Bose forhandler her i landet. Mærkeligt, det er et dansk firma, men ingen dansk hjemmeside!!!

Kommentar
Fra : fred280188

Dato : 06-07-04 13:12

sorry... jeg glemte at skrive at det skal være 12v og gerne til indbygning!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-07-04 13:14

Taler vi aktive højttalere, siden du skriver 12V?

Kommentar
Fra : fred280188

Dato : 06-07-04 14:05

aktive?... jeg er ik pro....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-07-04 14:31

Hvad er det du vil med de 12V?

En aktiv højttaler er en højttaler med indbygget forstærker. Sådan en fætter kan du drive med udgangen fra en CD eller cassette - altså forstærker er unødvendig - den er indbygget i højttaleren.

Hvad er det du vil lave?

Kommentar
Fra : fred280188

Dato : 06-07-04 16:24

det ville være fint, hvis d er aktive højtalere så ska det være 12v....ellers er der noen 12v forstærker i kan anbefale?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-07-04 10:11

Er det til et skib, ville jeg nok finde mig en bette bilradio + et par tilhørende højttalere. Gerne højttalere med en eller anden form for kunststof membran (helst ikke pap). Du kommer igang for et par tusind (Harald Nyborg, Bilka) og opefter. Strømforsyningen skal være enten batteri eller en rigtig god stabiliseret strømforsyning. Den kan du få i velassorterede elektronik forretninger + f. eks THansen. Du skal bruge 13 - 14V 10Amp.

Kommentar
Fra : fred280188

Dato : 07-07-04 11:58

vi taler motorcykel/scooter..... men pga. det danske vejr er regntætte højtalere næsten en nødvendighed:D

Kommentar
Fra : fred280188

Dato : 07-07-04 11:59

der er batteri 12v

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-07-04 16:28

Burde du så ikke have head-phones i styrthjelmen? At knalde højttalere på scooteren er kun til blær, du hører ikke noget ordentlig pga vindstøj osv. Ligeledes vil hjelmen dæmpe lyden enorm og totalt udtvære enhver form for stereo.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-07-04 16:30

Propper i ørerne og MP3'er i lommen - så har du musik.

Kommentar
Fra : fred280188

Dato : 07-07-04 21:59

tjoo der er noet om det i siger..... men jeg leder ikke efter alternative løsninger..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-07-04 08:40

Der findes stereoanlæg til indbygning på motorcykler. Hvor du kan få, aner jeg ikke. Og prisen er garanteret ikke rar. Hvorfor er det lige du vil have for 10 000 kr anlæg på en scooter til 10 000,-

Kommentar
Fra : fred280188

Dato : 08-07-04 11:05

jeg har jo spurgt her i forummet for at få svar på hvor man ka skaffe det og for hvor meget.. så mon ikke du sq holde dine smarte kommentarer for dig selv.....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-07-04 11:13

Du ka' rende mig, Fred, der går adskillige timer inden vi kan slæbe ud af dig, hvad det er du vil. Væn dig til at stille mere eksakte spørgsmål istedet for at væve. Du har stadig ikke konkretiseret hvad du nøjagtig vil, og jeg gider ikke spilde min tid med at skulle trække hver eneste komma ud af dig.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-07-04 11:20

Du spørger i starten til udendørs højttalere. Sådan noget laver man normalt med det der hedder 100V systemer ´(jeg gider ikke forklare dig teknikken omkring det). Så snakker du 12 Volt og til indbygning. Indbygning i hvad? 12 Volt til hvad. Man sætter ikke strøm på højttalere. Først efter en halv snes indlæg kommer begrebet scooter/knallert frem.

Hvad du end har planlagt er det ikke noget der lyder smart. Du kan ikke få noget ordentlig lyd ud af det projekt. Som ovenfor nævnt er det eneste ordenlige at købe en hjelm med hovedtelefoner indbygget, eller selv at bygge noget ind i hjelmen. Man kan så fuske et eller andet ind til at føde hovedtelefonerne, men det finder du bare selv ud af. Gider ikke bruge mere tid på dig.

Godkendelse af svar
Fra : fred280188

Dato : 08-07-04 15:05

Tak for svaret IceCap. hhaha