/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Acceptere flere svar.
Fra : jhvp
Vist : 644 gange
100 point
Dato : 06-07-04 00:02

Hvorfor er det ikke muligt at af acceptere flere svar
for der kan jo godt være flere gode svar som endelig
fortjener point.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 06-07-04 00:04

Sådan er systemet
Men du kan oprette et nyt spørgsmål, og tildele point til den du synes skal have del i dine points.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 06-07-04 00:06

Ja det har jeg tænkt på, men syntes det er lidt tosset på den måde.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-07-04 00:07

Konceptet på kandu er at kun et svar kan accepteres. Du kan ikke dele point i et enkelt spørgsmål til flere, men du kan oprette et nyt "spørgsmål" og give point til den bruger, som du synes skal have point.

Fremover kan

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-07-04 00:08

Vælg du bare det svar du finder bedst og du kan jo bruge hurtigste kvalificerede svar som det rette.
Herregud det er jo bare point og en lille hilsen til de ihærdige er da også belønning, syntes jeg.

Bjarne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-07-04 00:10

Ja jeg ville skrive at du fremover kan starte med 1 point. Hvis du får et tilfredsstillende svar kan du forhøje antal point. Hvis der er flere, du vil give point så opretter du et nyt spørgsmål til brugeren og giver det antal point, som du synes.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 06-07-04 00:10

Der er ikke andet at gøre, som det er lige nu.

Men du kan foreslå en ændring...hvis det er muligt.
Skriv til: service@kandu.dk

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 06-07-04 00:11

Ja ja det kan jeg godt se, men nu er jeg også rimelig ny på Kandu, og der for trode jeg man kunne give til
flere og begynde bare fra en ende af med de gode svar, så der for var det ikke det bedste svar der fik point
hvilket jeg nok syntes var lidt uretfærdigt over for svare.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-07-04 00:52

Jeg synes det er mere dumt, at man ikke kan annullere et spørgsmål hvis ikke spørgeren får det rigtige svar. For mange af de ubesvarede spørgsmål tror jeg også får lov at stå åbne af den grund. Og der er vel ikke meget sjov ved at skulle acceptere et svar mellem måske 10 kommentarer og ikke nogen af dem er rigtige.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 06-07-04 00:57

Ja det kan der være noget rigtigt i.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 06-07-04 01:32

<dova> det tror jeg du har ret i, det kan godt være lidt irriterende at være tvunget til at acceptere en kommentar som svar, blot for at få lukket spørgsmålet, selvom man ikke har fået den hjælp man søgte, det er helt sikkert medvirkende til at der er spørgsmål som måske aldrig bliver lukket.
Det burde være muligt at ANNULERE sit spørgsmål, evt. efter en vis tid, hvis der ikke er indkommet kvalificerede kommentarer.
Så kunne der blive ryddet op i alle de åbne spørgsmål.
<jhvp> som det er nu, kan du kun hjælpe på din ansvarsfølelse ved at åbne et nyt spørgsmål, evt. i den gode kommentators navn og på den måde give ham lidt point også, men som Bjarne også skriver, så et det jo kun point og et tak for hjælpen er også noget værd, ja endog glæden ved at kunne hjælpe en anden i sig selv, det er jo også sjovt når nogen gider hjælpe en selv en anden gang.
mvh Benny

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 06-07-04 01:57

Er der noget mere ligegyldigt end Kandu-point? De fleste af os ville svare på et spørgsmål uanset om vi fik point eller ej.

Valentin

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-07-04 03:31

jeg har det fint med point
og kan ikke give ans medhold i at lave sørgsmål til 1 point for derefter at oprette et nyt med point.
Det giver endnu flere ikke-lukkede tråde,(tror jeg).
Og dem er der rigeligt af i forvejen.
Point er da for mig, med til at motivere.
og det gir vel også en ide om hvad spørger selv vuderer sit spørgsmål til.
men jeg svarer da lige så gerne på spøgsmål til 1 point(og dog).
emnet skal så virkeligt falde ind under noget der er interesant(PHP), eller et personproblem.
Forresten kan der vist snart skrives en hel bog om pointsystemet.
løn og lønrammer er vel også en slags pointsystem.
og et eksamenspapir er det vel også.

Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 06-07-04 06:51

dova, kan man ikke svare på sit eget spørgsmål og gi' sig selv points for at afslutte det?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-07-04 08:01

[hør] Nej, Man kan ej !

Kommentar
Fra : return

Dato : 06-07-04 08:23

Reset>ja det har du ret i men (familien) her på kandu ville jo så blive opløst lol og hvad skulle de gøre uden deres kandu

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-04 08:30

Clausen -> Glimrende ide. Du opretter blot en ekstra profil og giver denne point. Efter lidt bytten frem og tilbage går det hele op i en højere enhed. Alle andre brugere bliver sure og kandu.dk vil straks ekskludere begge profiler pga. af denne form for 'poinsnyd' og spærre din IP, så du ikke længere vil kunne logge på !!

Dette råd må jeg på det kraftigste advare imod !!!

Giver man den 'forkerte' bruger point fanger bordet og der er ikke noget at gøre ved det, andet end; man kan lægge en kommentar om miséren og evt. henvise til en tråd, hvori man giver den 'rette' pointene (..hvis man altså har flere tilbage).

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 06-07-04 09:20

Hej folkens

Hele den her debat er ny vin på gamle flasker. Jeg har med stor ivrighed kigget med siden engang i starten af 2003 og problematikken har været oppe og blevet endevendt med jævne mellemrum.

Det korte af det lange er:

Brug systemet som det er, og accepter det grundlag det bygger på. NOGET FOR NOGET. Der kan påpeges en lang række af uhensigtmæssigheder, men systemet er nu engang som det er. Brug det til at hjælpe mennesker der har spørgsmål, eller opdater din egen formåen ved hjælp af spørgsmål, eller blot ved at kigge med. Og så er det oven i købet gratis at "lege" med.

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 06-07-04 12:41

RIGTIGT ibasa - - HELT RIGTIGT -
Benny

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 06-07-04 21:17

Kandu kunne måske lave det, så fx. ubesvarede spørgsmål på 2 eller 3 mdr. automatisk blev lukket. For at gå lidt drastisk til værks, er det jo ikke sikkert man lever flere mdr. efter man har stillet et spørgsmål. En del har jo i hvert fald åbenbart fået hukommelsestab.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 09-07-04 20:36

ibasa>> Vi kan da godt accepter det som det er, men hvorfor ikke komme med sin mening
og ønsker om at det kunne være anderledes. for det burde jo være muligt.

Accepteret svar
Fra : Clausen

Modtaget 100 point
Dato : 10-07-04 02:11

jhvp> Helt rigtigt, hvis der ikke var forandring, ville verden gå i stå. Personligt bryder jeg mig hellere ikke om dét system som eksperten.dk bruger. Man kan fordele points til dem der har skrevet et kompetent svar, meeen ikke til dem der kun har kommenteret spørgsmålet og det gør de fleste oog så begynder skænderierne om points igen. Lidt barnligt! Pointsystemet som sådan er godt nok, fordi det kan motivere folk til at hjælpe hurtigt og så godt som muligt, men at blive fanatisk over det, det har jeg lidt svært med at indse.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-07-04 06:06

Og lige advokatens forklaring på hvordan ordet "grand" har ændret betydning foran fætter/kusine.

http://www.familieadvokaten.dk/
http://www.familieadvokaten.dk/Breve-100/b100-192.html

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-07-04 06:08

god morgen rigtigt svar i et forkert spørgsmål.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-07-04 09:15

jakjoe -> Shit happens Bare rolig du er ikke allene. Dén er vi mange der har lavet

Clausen -> Denne gang er jeg så ganske enig med dig. At fordele pointene på flere kommentarer vil kun 'opfordre' til mere brok, ævl og kævl om, hvem der retteligt burde have haft hvor mange point; hvornår og hvorfor.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : jhvp

Dato : 18-07-04 01:22

Tak for svaret Clausen.
Tjaaaaa point er ikke sådan lige til at styre og jeg må bare lære
at tage det bedste svar, selv om der er andre der er næsten lige
så gode.

Nu kan man så sige var dette et godt svar der fik point

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 18-07-04 07:20

Ja, ved ikke om jeg har fortjent dem men jeg kan ikke sige andet end tak og god søndag!