/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
1607: Unable to install InstallShield Sc~
Fra : jespersen
Vist : 1315 gange
220 point
Dato : 05-07-04 22:29

Jeg har købt et spil (H&D2 ) i Netto og når jeg vil installere får jeg denne "1607: Unable to install InstallShield Scripting runtime." Har de købt og videresolgt en kinesisk piratkopi??? eller hvad er der galt???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-07-04 22:50

Det kan være fordi der ligger en ufærdig installation i temp mappen.
Prøv at slette indholdet i temp og genstart.
Win 98: C:\Windows\temp
XP/W2K: C:\ Documents and setting\<brugernavn>\Lokale IndstillingerTemp

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-07-04 22:52
Kommentar
Fra : jespersen

Dato : 05-07-04 23:13

Hej BjarneD
Tak, men det hjalp ikke, mærkeligt problem
Jespersen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-07-04 23:19

Har du haft en afbrudt installation af programmet forud for problemet?
Hvis du har kan der ligge filer på drevet og / eller nøgler i registreringsatabasen der blokerer.

Kommentar
Fra : morten_m

Dato : 12-07-04 14:24
Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 220 point
Dato : 12-07-04 14:35

Hvad med at du skrev dit tip ind i spørgsmålet og fik det lukket.
Det er i øvrigt en selvfølge, at man skal være logget på med administratorrettigheder for at kunne installere programmer, der foretager ændringer i systemet.

Kommentar
Fra : jespersen

Dato : 12-07-04 15:50

"1607: Unable to install InstallShield Scripting ru"

Windows xp pro.

Problemet blev løst ved at jeg loggede på som "administrator", hvad jeg aldrig har haft brug for før.

Sprørgsmålet er lukket

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-07-04 16:22

Spørgsmålet er ikke lukket før du accepterer en af kommentarerne som svar.

Godkendelse af svar
Fra : jespersen

Dato : 12-07-04 16:36

Tak for svaret BjarneD.
   Problemet blev løst ved at jeg loggede på som "administrator",

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-07-04 17:48

Hejsa.
Det var godt du fandt løsningen.
Nogen gange er der nogen, der bare lige finder løsningen og andre gange skal vi bruge lidt feed-back for at finde den, men denne gang fandt du den selv inden vi kom så langt og det er jo fint.
Når jeg gerne ville have at du skrev løsningen er det fordi andre med samme problem så vil kunne læse en mulig løsning ud fra dit spørgsmål.

VH
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-07-04 17:50

Forresten kan du jo prøve, at tjekke under brugeropsætninger om din normale profil har administratorrettigheder.
Hvis den ikke har skal du igen logge på som administrator for at tildele den rettighed.

Kommentar
Fra : jespersen

Dato : 12-07-04 17:57

Hej Bjarne
Hvor vil du gerne have at jeg skriver løsningen på problemet?
mvh
john

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-07-04 18:04

Hej John.
Bare som du har gjort nu. Jeg ville bare forklare hvorfor.
Hilsen
Bjarne