/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
2 PC'er - Ét netværk.!
Fra : taliskoko
Vist : 506 gange
75 point
Dato : 05-07-04 22:11

Hey.

På vegne af en bekendt er følgende spørgsmål:

Hvordan får man 2 PC'er med 2 forskellige internet forbindelse til at køre i netværk.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-07-04 22:14

installer IPX/SPX protokol på begge

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-07-04 22:16
Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 05-07-04 22:19

Har de hver sin seperate interbetforbindelse og hvilken ??

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 05-07-04 22:19

internet sorry

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 85 point
Dato : 05-07-04 22:22

Hej taliskoko.
Hvis din bekendte har installeret win XP på begge PC´er kan han oprette forbindelse til fjernskrivebord på dem begge. Der skal oprettes en konto og gives tilladelse til fjernsupport fra dem begge, hvorefter han kan hente den anden PC´s skrivebord over og på den måde arbejde i den anden, end den han sidder ved. Den findes på XP i :
Start>Programmer>tilbehør>kommunikation>
held og lykke med det mvh Benny

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 05-07-04 22:34

Hey Bennymanden.

Skal der ikke være kabel immellem dem????

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-07-04 22:38

et derkan du gøre via Internet, men et netværk er det ikke.

Kommentar
Fra : kjeldal

Dato : 06-07-04 00:10

Køb 2 ekstra netkort, sæt ét i hver Pc, forbind et kabel - og du har netværk mellem de 2 Pc'er.
Ellers skal alt trafik jo gå over din internet forbindelse, og det er vel de færeste der har 2 stk. 100 Mbit forbindelse der hjemme !
(jeg går ud fra at meningen med det ?, var at du ville flytte data mellem de 2 Pc'er, og ikke blot fjernstyrer den éne Pc fra den anden)

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-07-04 00:14

Meningen er et netværk og der er tale om to Mbit forbindelser.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-07-04 00:20

Nu har jeg holdt mig lidt tilbage for at se hvad du ville, men som jeg har forstået det vil du have 2 maskiner med selvstændige Internetopkoblinger til at kunne se hinanden.
Hvis de samtidig skal kunne være på nettet skal du nok have fat i en router med indbygget switch og firewall da du eller kan få et sikkerhedsproblem.
Du kan godt lave forbindelse via en switch eller hub med de samme netkort som bruges til Internetforbindelse, men da du bruger TCP/ip protokollen til dette skal du ahve en anden protokol som jeg skrev længere oppe.
Prøv at fotælle lidt mere om hvad du ønsker så jeg ikke bruger tid på de forkerte forklaringer.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 06-07-04 01:17

Ja undskyld taliskoko - jeg var lige væk et par timer. Som andre også er inde på - den forbindelse du får kommer hele tiden til at foregå over nettet - og sådan kan du også oprette fjernskrivebord uden kabelforbindelse.
Men som Bjarne er inde på vil det bedste (hvis begge PC´er er i samme hus) være en forbindelse via en Router med indbygget switch, så kan begge PC´er gå på nettet via denne og også få direkte forbindelse via Routeren, her vil jeg anbefale en kabelforbindelse, selvom der også fås trådløse. Du skal også være opmærksom på sikkerheden med disse forbindelser - firewall kan anbefales.
Men som Bjarne også skriver - lad os høre lidt mere om din vens ønsker, og hvad han vil bruge forbindelsen til, måske er fjernskrivebordet slet ikke en løsning.
Det er også vigtigt at vide hvor de to PC´er befinder sig i forhold til hinanden.
mvh Benny

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-07-04 04:04
Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-07-04 11:20

Til BjarneD & Bennymanden.

Der er aldrig noget galt med den der lytter, der er altid den der udtrykker sig der begår fejlen. Helt fra bunden:

2 Pc'er i samme hus, i samme værelse.
Disse PC'er har hver deres ADSL opkobling, henholdsvis TDC & Tiscali. Om det er 1 eller 2 Mbit, ved jeg ikke, men det er deroppe af...

Nu skal disse 2 PC'er så danne netværk så de kan udveksle/dele filer og hardware eks. printer.

Håber det står knivskarpt nu, hvad ønsket er...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-07-04 11:30

Der er altså tale om et værelse med 2 separate indgående forbindelser.
Hvorfor har jeg nu lige svært ved at tro på, at den her problemstilling er reel.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-07-04 11:34

Du skal bruge dobbeltnetværk og i øvrigt er intet knivskarpt.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-07-04 11:40

Hvorfor er det et problem at have to indgående forbindelser. Den ene er firma og den anden privat. Der er intet mystik over det.

Men jeg lade de kloge ord gå videre.

Kommentar
Fra : jyden_bording

Dato : 13-07-04 23:02

bruger i hub eller swis

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 13-07-04 23:07

Tak for svaret bennymanden.