/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Til kennybear - for et godt tip.
Fra : Eyvind
Vist : 388 gange
200 point
Dato : 05-07-04 20:24

Det er et rigtig godt tip du har lagt: http://www.kandu.dk/dk/tip/8377
Så nu er jeg tilbage til gode gamle Windows update.
Jeg håber du vil modtage lidt point.
Eyvind. *****

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-07-04 20:35

Jeg ved ikke om jeg har forstået det rigtigt

I min browser henvises jeg via meuen Funktioner->Windows Update stadig til : http://windowsupdate.microsoft.com/ ..der så omdirigerer til : http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

...og det har da altid virket ? (Jeg bruger Win98)

Min installation af C:/WINDOWS/SYSTEM/wucrtupd.exe fungerer stadig efter hensigten ...sidste update påmindelse forleden dag : Lykkedes 4. juli 2004 Kritisk opdatering til ADODB.stream (KB870669)

..men tippet gælder måske kun de 'nye' der bruger XP eller 2000 ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : technic

Dato : 05-07-04 21:49

Undskyld, men hvad er problemet egentlig?
Update virker da fint og jeg kan godt lide muligheden for at personliggøre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-07-04 21:52

Ingen problem - bare et godt link til at komme tilbage til den gamle metode - hvis man vil.

Kommentar
Fra : technic

Dato : 05-07-04 21:56

Ja, det forstås, men hvorfor tilbage? Jeg kender jo udmærket den gamle, men jeg savner den ikke. Undskyld at jeg er så nysgerrig, men hvorfor vil du gerne bruge den gamle?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-07-04 22:00

Tja det ved jeg da ikke............... men jeg har rykket tilbage.

Kommentar
Fra : technic

Dato : 05-07-04 22:01

OK

Accepteret svar
Fra : kennybear

Modtaget 200 point
Dato : 06-07-04 00:31

Grunden til det er at den nye WindowsUpdate stadig er RIGTIG meget i beta og derfor mangler en del funktioner endnu, nogle af jer oplever det ikke kan jeg se, mens andre vil opleve det stort set hver gang de bruger den nye WindowsUpdate. Så det er mere ment som en hjælp til de folk der oplever at det kager for dem med version 5 af WindowsUpdate.

Jeg er bare lidt overrasket over den reaktion der er i kommentarene indtil videre, de fremmer ikke just folks villighed til at hjælpe andre!

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 06-07-04 00:35

Jeg kan i øvrigt tilføje at der er en del updates der ikke fremkommer hvis man bruger version 5, simpelthen fordi det stadig er et test/beta site, derfor tilrådes det at bruge version 4 indtil 5'ern officielt bliver lanceret sammen med ServicePack 2 til WinXP.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-07-04 00:44

kennybear, nu har jeg fulgt lidt med i baggrunden og jeg forstår ikke hvad du mener med "fremmer ikke just folks villighed..."?
Jeg har ikke oplevet problemer med Windows update, hverken på XP eller W2K og lidt meneinger og betragtninger gør vel ikke noget.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-04 10:05

Tak for svaret kennybear. Jeg syntes stadig dit tip er godt, så mange tak for det.
Eyvind.

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 07-07-04 00:52

Eyvind jeg er da glad for at det har hjulpet dig

BjarneD det jeg mener er at man ikke just har lyst til at hjælpe når man får smidt sådan et par halv negative kommentarer i hovedet simpelthen fordi de pågældende ikke selv oplever fejlen.