/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
startproblemer...
Fra : hvidtiger
Vist : 267 gange
100 point
Dato : 05-07-04 16:27

Min scooter er begyndt på noget mærkeligt..Den er ikke særlig gammel og har ikke gjort det før med det tun jeg køre med..Problemet er at hvis den har stået i et døgns tid har jeg problemer med at starte..Ikke fordi den ikke vil, men jeg skal holde knappen inde i et godt stykke tid før den starter..Luftskruen står ca 1½ gang ud og har renset tændrøret osv og ikke noget der er utæt..Den er bare pludselig begyndt på det uden at jeg har pillet ved den..Lagde mærke til at når den så starter og man gasser helt op dør den..Men hvis man lige gør det nogle gange i træk er der ingen problemer og den køre fint selvom man gasser helt op fra starten...Hvad kan dette skyldes siden jeg har de problemer med at starte den, men som skrevet stod først efter den har stået længe???...Den får jo ikke for meget luft da skruen står som den plejer dvs 1½ omgang og filteret er heller ikke utæt...kan det måske være en for stor eller for lille dyse???

VH Hvidtiger

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 05-07-04 17:12

Det er mangel på benzin (står måske og drypper ganske lidt, ved slamskruen i bunden af cylinderen)
Det kunne også være din vaccumbenzinhane der ikke åbner, før der kommer flere omdr. (strømmangel) og dermed vaccum.
Du kan undersøge det ved at pille benzinslangen af ved tank eller karburator, når du så forsøger at starte, skal der med det samme begynde at løbe benzin ud af tank/slange.
Problemet er at benzinhanen/vaccumdåsen ikke får vaccum nok. Det forværres hvis man giver lidt gas, (eller har høj tomgang, altså løftet gasspjæld)da der så ikke bliver vaccum nok ved vaccumslangen der sidder tættere på cylinderen.
Så start uden at give gas.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : hvidtiger

Dato : 06-07-04 11:18

Tak for svaret pallebhansen.