/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Tekst vises ikke korrekt på visse sider
Fra : MariTops
Vist : 485 gange
220 point
Dato : 05-07-04 16:06

Jeg har nogle piger, som har problemer med at deres Internet Explorer ikke viser tekst korrekt på nogle hjemmesider.
Teksten vises sådan her: http://www.topit.dk/privat/tekst01.gif
Hvis teksten markeres, vises den korrekt: http://www.topit.dk/privat/tekst02.gif

Deres Internet Explorer er nyeste version.
Der er installeret Virtual Machine.
Der er valgt korrekt tekst størrelse under "Vis" - "Tekststørrelse".

Problemet findes blandt andet ved besøg på disse sider:
http://www.annawen.dk

Det ville bare være skønt med en løsning :)

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 05-07-04 16:29

hej
jeg ser teksten på samme måde

jeg tror at det er fonten på hjemmesiden der er problemet.
så medmindre det er din egen side er der ikke meget du kan gøre ved det

//anne

Kommentar
Fra : MariTops

Dato : 05-07-04 16:33

Hej Anne

Der bruges her Tahoma, hvilket er en standard font. Samme font kan ses korrekt på andre sider.
Ellers tak. Jeg har på fornemmelsen at det er en indstilling af en slags et eller andet sted :)

Mvh. Marianne

Kommentar
Fra : return

Dato : 05-07-04 16:42
Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 05-07-04 16:47

return>> havde du nogen bestemt i tankerne med dit link?
//anne

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 05-07-04 17:10

align="justify" kan også være problemet
Jeg har lige været inde og ændre på diverse teks og tegn muligheder og det hjælper ikke en bønne

det er også en mulighed at charset=windows-1252 giver problemer, du kunne prøve med charset=iso-8859-1, altså hvis der er din side

//anne

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 05-07-04 17:14

jeg glemte lige at skriftstørrelsen på 8 også kan være problemet

//anne

Kommentar
Fra : MariTops

Dato : 05-07-04 17:50

Hej Anne

Tak for dine forslag. Jeg mener dog ikke at man skal begynde at kigge i kildekoden da disse piger før ingen problemer havde med at se disse sider. Den ene pige ejer den ene hjemmeside og har selv lavet den uden disse problemer. På hendes forældres PC virker den fint men ikke på hendes bærbar (Den bærbar kunne vise dem fint indtil den blev geninstalleret). Jeg kan se siderne uden problemer og det samme siger alle de mange andre piger jeg har spurgt.

Derfor må det være en indstilling, men hvilen?

Retur>> Davs, jeg har også links jeg kan vise, en henvisning til løsning af problemet ville være en størrer hjælp :)

Accepteret svar
Fra : ajohansen

Modtaget 220 point
Dato : 05-07-04 18:08

ok jeg sidder også på en bærbar og ser den som sagt heller ikke korrekt, men når jeg åbner siden på min stationære pc med en 19" skærm er der ingen problemer,
problemet er størrelsen på skærmen sammen med at siden best ses 1024x786 så må det jo nødvendigvis, gøre at alt (her teksten) bliver presset sammen for at det hele kan vises. måske kan det hjælpe at sætte align="left" istedet for justify. men det er jeg ikke sikker på hjælper.

//anne

Kommentar
Fra : MariTops

Dato : 05-07-04 20:43

OK Anne, du har ret ;)

Jeg kopierede kildekoden til den ene hjemmeside og ændrede justify til left. Det hjalp her.
På den anden side blev der ikke brugt justify, men ved at pille koden fra hinanden fandt vi frem til at det var en kode, som gjorde scrollbaren gennemsigtig, der skabte problemet.

Om det også har noget med skærmen at gøre ved jeg ikke, men et eller andet skaber det da hun som sagt ikke havde problemet, på samme bærbar, før. Måske forbliver det et af de mange ubesvarede spørgsmål :)

Du får hermed dine velfortjente 220 point, vi siger tak!

Solskin fra Marianne

Godkendelse af svar
Fra : MariTops

Dato : 05-07-04 20:44

Tøserne siger tak og sender lidt solskin din vej :)

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 05-07-04 21:15

selv tak og held og lykke med siden

ja sommetider er det nogle underlige problemer man løber ind i

//anne