/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Bytte plads?
Fra : kundal
Vist : 462 gange
100 point
Dato : 05-07-04 12:20

er der nogle af jer som kender noget til når kreditore skal bytte plads?
Vi vil gerne omlægge lån i vores hus, men desværre har min mand noget gæld fra sit tidl. forhold som gør et lidt besværligt. De står som nr. 1 på listen til at få penge, og derefter vores pantebreve. Vi vil jo så betale vores pantebreve ud første, da vi sidder med 12 % i rente på dem og det er dyrt....Har nogle oplevede at det er et problem?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-07-04 12:30

Det kan blive et problem, for den kreditor der står som Nr. 1 skal indvilge i at rykke til fordel for pantebrevene. I skal i hvert fald ikke bare indbetale pantebrevene uden at have fundet en løsning med 1. kreditor,. Men har i undersøgt muligheden for at låne så meget, at udbetale det hele. F.eks. flekslån er til meget billige renter p.t. og man kan som regel spare meget pr. måned selv om lånebeløbet bliver noget større.

Kommentar
Fra : kundal

Dato : 05-07-04 12:38

Vi er igang med at tale med kreditor nr. 1 om de vil flytte plads. Ellers vil vi betale det ene af vores pantebreve ud, og så det lån. Det vil nemlig give os lidt luft. Et andet problem er nemlig også vi har vores ejendom over 20 år, og det vil vi også gerne ændre hvis det er muligt til 30.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-07-04 12:52

Jeg har selv lige ændret mine lån som oprindelig var 20-årige, til 30-årige flekslån. Jeg valgte endda at forhøje lånet med 125000,- og alligevel faldt bruttoydelsen fra 4200 2100/md

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 05-07-04 12:54

Ups det er selvfølgelig fra 4200 til 2100.

Kommentar
Fra : kundal

Dato : 05-07-04 16:05

Hej dova

Det er også noget vi er ved at undersøge, for der er ikke meget hjælp i vores egen bank.
Tak for dine oplysninger.

Godkendelse af svar
Fra : kundal

Dato : 14-07-04 10:39

Tak for svaret dova.