/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hjælp ang. hvad der skal fyldes i en kat~
Fra : danda
Vist : 342 gange
100 point
Dato : 05-07-04 11:21

jeg er lidt newbie hvad angår scootere osv. men er der nogen af jer, som ved om man skal bruge noget specielt kølervæske til en Suzuki katana, og i så fald hvilken slags. Det samme spørgsmål gælder olien. Jeg går ud fra at den benzin jeg skal bruge,
er 95 bly fri ??? er det rigtigt...
håber i kan hjælpe

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 05-07-04 14:53

Nej det skal bare være alm. kølervædske som til bil, dog skal du ikke blande flere forskellige typer.
Du bør skifte det hvert 3. år da det er med til at hindre rustdannelse i kølekanalerne.
Blandingsforhold står på kølevædsken, men halvt vand og halvt kølevædske er normalt, så er den også sikret mod frostsprængning på vores breddegrader.
95 blyfri benzin. Og en alm. scooter 2-taktsolie, eller bedre en fuldsyntetisk 2-taktolie i oliebeholderen.
Olien kan feks. fåes ved www.thansen.dk hvor du også får et gratis katalog over reservedele til Suzuki.
VH Palle Hansen
NB: Bremsevædsken bør skiftes ca hvert 4. år.

Godkendelse af svar
Fra : danda

Dato : 05-07-04 19:22

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-07-04 19:54

Selv tak
Her er lidt læsning, hvor du også kan finde din models anmeldelse, og reglerne som 45 knallerrist.
http://www.45scooter.dk/