/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Printvenlig side
Fra : Better_Performance
Vist : 524 gange
40 point
Dato : 05-07-04 01:07

Endnu et spørgsmål med få point på spil (men jeg er flad for tiden )

Jeg har nogle tekster på et site, og hvor ville det være rart med en knap der kunne sende teksten direkte til udskrift, så brugeren slipper for at kopiere teksten over i et dokument først.

Men hvordan gør jeg?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 05-07-04 06:51

Fandt lige denne side.
http://www.datagraf.dk/page.dsp?page=87

Det kunne måske give dig en eller anden form for hjælp.

Hvis det er en stor hjælp, kan du altid afregne senere

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-07-04 09:17

Øhh, hvordan skulle den lige hjælpe?

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 05-07-04 10:33

Hej
Du kan jo prøve at kigge på http://www.mekasportspraemier.dk/ punktet samlet ordre ned i bunden er der en kanp med udskriv.

eller indsætte dette:
<script language="Javascript">
var NS = (navigator.appName == "Netscape");
var VERSION = parseInt(navigator.appVersion);
if (VERSION > 3) {
document.write('<form><input type=button value="Udskriv Ordre" style="background-color: #000080 ; font-size:10px; font-weight : bold; color: #FFFFFF; " name="Print" onClick="printit()"></form>');
}
</script>

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-07-04 10:39

Det er sådan at siden er stillet op i en tabel, og i en af cellerne har je gen tekstboks, det er KUN indholdet i denne tekstboks der skal udskrives

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 05-07-04 10:45

Så må du vel kunne lave et spring i hver celle så den hopper over i et nyt vindue hvorfra du så kan udskrive. Hvordan ved jeg ikke, måske ved hjælp af layers.

Lis

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-07-04 10:47

LisBJensen

Der tabte du mig noget så gevaldigt

Hvad i alverden betæd det du skrev der?

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 05-07-04 10:55

OK, du skrev godt nok også du var flad

Det betyder:
Du må kunne lave et link der åbner en ny side som du kan udskrive.
Eller du kan prøve at lægge et lag(Layer) på som bør kunne udskrives. Hvordan ved jeg ikke, men det kan gøres.

Lis

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-07-04 11:00

LisBJensen

Jeg ved jo godt det kan laves, jeg er her mest for at finde ud af hvordan, men tak for indsatsen

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 05-07-04 11:03

Findes der ikke nogle sider a'la netcoders hvor man kan findes løsningen??

Lis

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-07-04 12:23

LisBJensen>

Der er da noget galt med konceptet, det er meningen jeg skal spørge og i adnre skal svare.

Hvis jeg vidste hvor svaret var at finde ville jeg spørge der, me ndet kan da være du kan sige hvor jeg skal hen?

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 05-07-04 12:38
Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-07-04 12:47

Mon der også findes noget der ikke handler udelukkende om asp?

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 05-07-04 20:54

Hvis teksten i tekstboksen kommer fra en database, er det meget let.

Hvis ikke, kan det laves med CSS, men det kræver at du læser en hel del om dette og lægger dit site om til layers fra tables som du så styrer med CSS.
Enkelt og elegant laver man så bare et print style sheet som kun indeholder de Layers man vil printe.
Men som sagt, du har meget at læse på så.
Læs evt. : http://www.dmxzone.com/ShowDetail.asp?NewsId=6477

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-07-04 21:06

Damn.. Jeg håbede der var en nem løsning, men det kan være en uddybende forklaring kan få inspirationen frem

http://www.betterperformance.dk/tour1.htm

Det er meningen at teksten omkring Tour 1 skal kunne udskrives uden resten af siden følger med

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 05-07-04 21:15
Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 05-07-04 21:16
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 05-07-04 21:17

Better_Performance> En helt anden ting om teksten

Ø´er er vel ikke smart at bruge, hvis det skal udskrives i andre lande, der ikke har æ,ø,å

Bare en lille kommentar fra mig.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-07-04 21:17

LisBJensen

Det er sikkert gode links, men jeg aner ikke hvad jeg skal kigge efter på de sider, jeg ved ikke hvad funktionen hedder, og om det er javascript eller noget andet je gskal kigge efter

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-07-04 21:21

jakjoe>> Det har du ret i, og det vil je glade gå videre, det er ikke mig der bestemmer hvad der skal stå, jeg skal bare have det til at virke, men tak for opmærksomheden

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 05-07-04 21:22

Du bad selv om sider omkring ASP, og her jhar du muligheden for at se hvad man kan med ASP, så må du selv lede.

Lis

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-07-04 21:26

LisBJensen>>

Jeg bad om sider der IKKE handlede om ASP

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 05-07-04 21:30
Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 05-07-04 21:30

En simpel løsning.
Når du nu alligevel har lavet en form og så videre.
Sæt din form action til action="print.asp"
Så laver du en lille print.asp

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>
<% = Request.Form("tour1") %>
</body>
</html>

så er det bare printe det ud, ikke så kønt men en simpel måde at gøre det på.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-07-04 21:32

Hvorfor er det at i alle sammen tror je ghar det mindste klap forstand på asp??

Jeg ved i prøver at hjælpe og jeg er meget taknemmelig, men det i skriver er altså russik for mig, den ovenstående kode er sikkert fint, men jeg aner ikke hvad jeg skal stille op med den

Accepteret svar
Fra : BoJohansen

Modtaget 40 point
Dato : 05-07-04 21:36

http://www.bojohansen.dk/kd/44386/

somdu ser på dette link, er det din side med teksten.

Når du klikker på submit, så hopper den over til print.asp.
print.asp indeholder denne kode :

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "" target="_blank">http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>
<% = Request.Form("tour1") %>
</body>
</html>

Ikke noget mere ikke noget mindre.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 05-07-04 21:37

Derfor kan du også bruge http://www.w3schools.com/ til at lære det og meget andet.

Lis

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 05-07-04 21:38

Øhhhhhhhhhhh, men en forudsetning er selvfølgelig at du har asp på din web server, og nu blev jeg lidt i tvivl, men jeg mener da at have svaret på noget asp-->access for dig engang??

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-07-04 21:47

BoJohansen>>

Jeg har haft andre spørgsmål omkring asp det er korrekt, men jeg har stadig ikke forstand på det

Jeg vil godt takke jer allesammen for hjælpen, men er i mellemtiden kommet frem til en anden løsning, jeg laver simpelthen et pdf dokument med teksten, så kan jeg også sikre mig at det bliver udskrevet med logo osv.

Jeg laver lige en fintælling i tråden og giver pointene til den der har kæmpet hårdest for sagen

Godkendelse af svar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-07-04 21:48

Tak for svaret BoJohansen.

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 05-07-04 21:56

Tak for points