/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
startside
Fra : nielsjs
Vist : 648 gange
100 point
Dato : 04-07-04 22:12

En eller anden har stjålet min startside i internet explorer!!
Der er et program eller noget andet der laver startsiden om hvergang jeg lukker ie. Og selvom jeg laver siden om til det jeg vil have inde i opsætningen er det det samme igen næste gang jeg åbner ie.
Jeg har kørt ad-aware og norman security. så hvordan finder jeg lige tyven

Accepteret svar
Fra : basil28

Modtaget 110 point
Dato : 04-07-04 22:16

http://www.arlet.dk/startsideaendret.htm

her er der en kanon vejledning til hvordan du får det ordnet...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-07-04 23:04

Du kan også holde F8 nede ved start, og i fejlsikker tilstand, køre de 2 opdaterede programmer: ad-aware og norman security.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 04-07-04 23:04

hvordan kan jeg være sikker på at det ikke er et nyt spywareprogram?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-07-04 23:11

Ææ hvad mener du, du har fået en spyware, som laver din startside om, dertil skal du bruge et antispyware program, det er ad-aware, og også de programmer arlet henviser til. Hvis han henviste til programmer man ikke kunne stole på, så var han ret hurtig upopulær. Men han ville også selv kunne se det når han gennemser folks log, som han også tit gør.
Du kan rolig stole på CWSHredder, det er et godt lille program der klarer det som mange store ikke kan.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : basil28

Dato : 04-07-04 23:17

jeg var selv ude for at min startside blev ændret, fulgte arlet's beskrivelse, og har siden hen fulgt en del af hans råd med hensyn til sikker surf på nettet og bruger JÆVNLIGT hans side... har ikke andet end gode ord at sige om ham. og som pallebhansen skriver så har arlet hjulpet MANGE herinde han ligger bla. nummer 5 på top10 brugere bare i denne kategori..

Basil

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 05-07-04 17:46

hej
Jeg mener det at der var en udsendelse i tv for et stykke tid siden om spyware, hvor man anbefalede ad-aware.Fra start af havde man faktisk foreslået en forkert web-side en som hed ada-aware. Den gjorde det, at den godt nok fjernede de andre spyware programmer men så lagde den sit eget ind i stedet. Og hermed ikke et ondt ord om nogen, jeg har faktisk brugt CWSHredder som har hjulpet mig.
Hilsen Niels

Godkendelse af svar
Fra : nielsjs

Dato : 05-07-04 17:47

Tak for svaret basil28.