/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Svenske nummerplader...
Fra : olundseng
Vist : 1006 gange
100 point
Dato : 18-06-02 23:16

Konkret spørgsmål:
-Kan jeg bo i Sverige (melde flytting), købe en bil, og køre den i Danmark på svenske plader? Min forlovede bor i Danmark- og jeg vil opholde mig hos hende det meste af tiden (uofficielt), og arbejde/studere i DK. Men min "bolig" vil være i Sverige (med køkken).

Er dette at "tweake" reglerne, og kan det lade sig gøre?

Kommentar
Fra : mango

Dato : 18-06-02 23:51

Det vil jeg tro..du har jo bolig/ophold i Sverige, så den må være god nok! *GG*

Kommentar
Fra : azazazAZAZ999

Dato : 19-06-02 02:15

Hvis du har bopæl, bor og betaler skat i Sverige, kan der ikke være noget i vejen med også at have en svensk registreret bil. Du skal blot huske på, at der er regler for længere varende ophold her i landet, også for borgere i et andet EU-land, som du jo så må betegnes som.
Der ser jeg dit største problem, indtil en pendleraftale er for Øresundsområdet.--
Az

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 100 point
Dato : 19-06-02 16:51

Det kan godt lade sig gøre på den måde indtil myndighederne begynder at rode i dine forhold. Og de danske myndigheder er desværre en gang værre dyneløftere..

Men med lidt omtanke og forsigtighed burde det kunne gå, men du skal være klar over at du overtræder dansk lovgivning og at jeg på ingen måde støtter det du gør.

Det er trods alt os DANSKE skatteydere som må betale for dit fuskeri

Kommentar
Fra : NolleDK2002

Dato : 22-01-03 22:10

Normal ophold i danmark,når du har din folkregisteradresse i andet EU-land eller EØS-land er 3 mdr.Med mindre du har bopælsattest med,
når du bliver stop af det danske politi i forbindelse en rutine-standsning eller andet form som kræver kontakt med politiet ( ulovlighder ).som regle vil politiet ikke gøre mere ved sagen.Så længe du har din bopælsattest med.Jeg ved det fra flere af min tidligere kollegaer fra Thule air base,som har både bolig i danmark og sverige.Men det er lidt på grænsen af det dansk told og skat vil acceptere,også som Zonker siger i hans svare.

MVH

C.Sørensen

Kommentar
Fra : NolleDK2002

Dato : 22-01-03 22:18

Her et par links som kan hjælpe dig lidt måske

http://www.imc-motorclub.dk/imc_8.htm.
De kender en hele dele til regler for dansker som bor i udlandet og køber biler i tyskland

MVH

C.Sørensen