/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Hjemmenetværk
Fra : ppk
Vist : 366 gange
100 point
Dato : 04-07-04 17:42

Hej

Jeg har 2 maskiner hvor der er installeret Windows XP Pro.
Spørgsmålet er nu skal der stå samme navn i rubrikken COMPUTERNAVN på begge maskiner ?
Mit netværk kører igennem en Netgear FS-105 Swits, og maskine nr. 2 kan også godt gå på nettet, uden at maskine nr. 1 er tændt.
Så det må være en eller anden form for en rigtig opsætning af hjemmenetværket, jeg ikke helt har styr på.
I boksen COMPUTERBESKRIVELSE har jeg på nr. 1 et navn.
Og på nr. 2 et andet navn.
I boksen COMPUTERNAVN er der ens navn på begge maskiner.
I boksen ARBEJDSGRUPPE er der også ens navne på begge maskiner.

Så hvis der er nogen der kender svaret på hvorfor mit hjemmenetværk ikke fungerer hører jeg gerne fra dig/jer.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-04 18:49

Hvert sit navn i computernavn
Samme arbejdsgruppenavn
Cumputerbeskrivelse er ligegyldig men det er det der vises udover navnet.
Eyvind.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-07-04 18:53

Hejsa

nogen der kender svaret på hvorfor mit hjemmenetværk ikke fungerer ?
du må være lidt mere specifik, hvad er det som ikke virker ?

skal der stå samme navn i rubrikken COMPUTERNAVN på begge maskiner ? nej, de SKAL være forskellige
begge computere skal være i samme arbejdsgruppe.

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 04-07-04 18:54

Har du firewall på

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-04 19:32

Når nu du har navngivet dine comp så prøv:
Start>programmer>tilbehør>kommandopromt og ved C: skriv
C:\>ping cumputernavn og tryk enter

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-07-04 10:45

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 08-07-04 20:55

Hej dk

jeg har endnu IKKE fået løst mit problem, så når jeg får løst det skal jeg nok LUKKE det.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-07-04 16:10

okay...
ellers giv lige et praj lidt mere præcist om hvad du ønsker hjælp til.....

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 12-07-04 19:41

Hej dk

Jeg er ved at afprøve nogle forskellige ting lige i øjeblikket, det mærkelige ved det er at netværket har virket tidligere.

Begge maskiner har internet forbindelse igennem en Netgear FS-105 HUB swits, og de kan begge to komme på nettet.

Begge maskiner kører med Windows XP Pro, men den ene har egen IP adresse og den anden har fælles IP adresse. Så om det har nogen praktisk betydning ved jeg ikke, den første maskine kører med Norman Antivirus og Firewall, den anden kører også med Norman Antivirus og Firewall.
Min internet udbyder er Arrownet via byens fællesantenne, men som sagt har maskinerne tidligere kunnet se hinanden og kunnet overføre data mellem hinanden.

Det var kort lige en opsumering på mit problem.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 12-07-04 19:43

Du skal slå dine firewall fra ellers kan du ikke få hul igennem

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 100 point
Dato : 12-07-04 20:45

problemet kan ligge i Xp's firewall...

åbn netværks indstillinger >> højreklik på "lan-forbindelse" >> egenskaber >>
avanceret, hvis der er flueben i "beskyt computeren......." så skal du fjerne dette,
eller klikke nede på "indstillinger" og tilføj den tjeneste du have må være aktiv.

det kan også være din norman firewall som blokerere......

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 12-07-04 22:08

Hej
Den firewall der ligger i XP har jeg slået fra, da jeg bruger den som følger med Norman`s sikkerhedspakke via Arrownet.

Så jeg må lige prøve at slå den fra i første omgang.

Hilsen Preben

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 31-07-04 09:19

Tak for svaret dk.