/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
BWS NG
Fra : byvej
Vist : 163 gange
40 point
Dato : 04-07-04 13:59

Kan det være tændspole eller impulsgiver, da den skyder , når man giver gas

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 04-07-04 14:47

det er bare fordi der er noget sod i ustødningen.. det går væk af sig selv.. :D

mvh mikkel

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-07-04 16:46

Ja i teorien kan det være impulsgiveren der har forrykket sig, eller CDIèn der er defekt.
Motor får for lidt benzin: Kontroller dyserne, rens evt. karburatoren.

Karburatoren sidder løst: Spænd karburator fast. Udskift evt. karburator pakning.

Tændrøret har for lavt varmetal: Skift til korrekt varmetal eller nærmeste højere.

Motoren suger falsk luft ind: Kontroller pakninger ved cylinderen samt krumtapshuset.

Tændrørskabel løst eller dårligt isoleret: Sæt kablet fast, eller udskift det.

Tændrørets gnistgab bøjet/defekt: Skidt mellem elektroden. Rens tændrøret først. Kontroller elektrodeafstanden

For højt benzinforbrug
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : byvej

Dato : 04-07-04 19:55

Det var stelforbindelsen fra stel til motor, der var noget galt med.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-07-04 21:31

Ja så er det klart at CDIèn ikke kan give gnist hvergang, hvorved der pumpes uforbrændt benzin ud i udstødningen, der så antændes når næste ildflamme kommer.
Så kan du jo godt lukke spørgsmålet og køre videre derudaf.
VH Palle Hansen