/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ny scooter! Men hvilken?
Fra : Ravensoren
Vist : 437 gange
50 point
Dato : 04-07-04 13:52

Hej!
Jeg skal til at have en ny scooter nu... Men hvilken? Jeg har 3 scootere som jeg synes er totalt fede:
Gilera Runner, Benelli 491 og Yamaha Jog... Joggen er jo billig og sådan.
Runneren og 491'eren er vel nogenlunde samme prisklasse?
Hvad ville i vælge?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-07-04 14:48

Har du kørekort??
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 04-07-04 15:26

Benelli 491 er helt sikker mit valg hvis du læser lidt om den på netted kan du se at det er den mest stabile og har fået de bedste karakter.

MVH Henrik

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 04-07-04 16:11

altså jeg vil sige jog.. men den er jo lille.. så hvis du er lidt høj så tag benelli... den er ogsp meget behalig at køre på.. men hvis den skal tunes vil jeg heltklart foreslå jog !

mvh mikkel

Kommentar
Fra : Ravensoren

Dato : 04-07-04 16:19

Jeg har ikke kørekort....endnu.... Og nej tror heller ikke den skal tunes, kun pilles skiverne og måske stoppet blendrøret.. ikke mere...

Mvh!
..Søren!

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 04-07-04 16:20

Så skal du ha Benellièn den bliver du glad for

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 04-07-04 16:53

Benelli er en noget sjælden knallert og svær at få tun og reservedele til.
Jog er der mange tun og reservedele til.
Gilera Runner og stalker har utrolig stærke motorer, og fåes på tilbud til ca 13.000kr fra ny, der fåes også mange reservedele og tun.
Mit valg er Gilera fordi: Stærk, robust, store hjul, gode køreegenskaber, og alle knallertforhandlere kan lave den i en håndevending, og der er forhandlere over hele landet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Ravensoren

Dato : 04-07-04 19:18

Hej.
Jeg vil gerne lige vide hvor det er du mener at runner sælges fra ny for 13.000 kr. Jeg har aller billigst set dem til 17.000..

VH
Søren

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-07-04 19:56

Ja jeg mente Stalker, men derfor er det ikke sikkert du behøver at give 17.000kr se her:
http://home19.inet.tele.dk/falsterscooter/Ris.htm
Og tit er der udsalg fordi der kommer ny model.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Ravensoren

Dato : 06-07-04 14:33

Tak for svaret palle.!