/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Digitale billeder gemmes på PC hvordan?
Fra : bbilberg
Vist : 337 gange
20 point
Dato : 04-07-04 00:11

Jeg har lige købt et Canon digital kamera. Mit problem er nu - hvordan får jeg disse billeder gemt på min PC´er.
Manual til kameraet er på Tysk - som jeg desværre ikke er så god til. Jeg har det udstyr der skal bruges for at
"køre" dette over - men hvordan ?
Mvh
bb

Accepteret svar
Fra : smut

Modtaget 30 point
Dato : 04-07-04 00:19

du sætter det bare til jeg går ud fra det er et usb kabel du bruger
du dobbelt klikker på "denne computer" der vil være et nyt drev der hedder flytbare medier det åbner du bare som hvilket som helst andet drev på din pc der efter kan du kopiere dine billeder ind i en anden mappe på din pc (højre klik/kopierer)

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 04-07-04 05:41

Hvilket kameramodel? Powershot, EOS, S10/20 og IXUS bruger Zoom-browseren. Når du indstiller kameraet på overførelse, så kommer der en boks på skærmen og spørger om hvilket program du vil bruge til at downloade dine billeder til pcen. Du har vel installeret Canon's driversoftware?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-04 09:41

Canon s50. (CF-kort)
Indstaller dine CD'er genstart comp
Sæt USB stikket til og du er kørende.
Der er ind i mellem lidt vrøvl hvis du ikke afslutter USB -forbindelsen inden du tager camera fra.
Jeg har i stadet en billig kortlæser (ca. 100 kr.) til at læse billederne ind.
Eyvind.

Godkendelse af svar
Fra : bbilberg

Dato : 05-07-04 21:28

Tak for svaret smut.