/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
børste
Fra : snusi
Vist : 393 gange
75 point
Dato : 03-07-04 17:22

Hej.

Jeg har lidt ufrivilligt fået en korthåret hund, men vi elsker hende alligevel . Jeg har en cairn i forvejen som jo egentlig kun fælder når den ikke bliver børstet og lige før den skal trimmes. Nå, men til spørgsmålet, er den nogle børster der er bedre end andre til korthårede hunde?

Snusi

Accepteret svar
Fra : bevi54

Modtaget 85 point
Dato : 03-07-04 17:37

Det er et godt spørsmål, jeg bruger til mine korthårede en svinebørste det kan være en hårbørste som er dyrt indkøbt men en neglebørste kan gøre det samme hvis man har den med i byen og syntes den lige skal nettes lidt op, en gummisvamp er god til at tage de løse hår med, dem som vi bruger i køkkenet er udemærket til det. Så det behøver ikke være nogen bestemt børste, den skal efter min opfattelse være tæt og stiv for at den er effektiv.

Jeg bruger svinehår for at undgå statiskt elektricitet.

Jeg har ikke et bedre svar til dig, håber du kan bruge det til noget.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-07-04 18:05

Jeg bruger en almindelig lille kam til Silke. Sådan en som man køber 10 for en tyver eller noget i den retning. Så har jeg altid én med i en eller anden lomme. Så hun bliver mest redt når vi er ude og gå. Hvis vi møder en bænk eller et træbord, så springer hun op på det og står stille mens jeg reder hende. Så får vi de løse flåter af, -og de løse hår, -og præstelus, -og burrer, osv.

Silke har heldigvis heller ikke ret meget pels i øjeblikket.

Vi har en børste også, som jeg har købt for 85 kr i en dyreforretning. Med svinehår på den ene side, og ståltænder med dupper på den anden side. Og den er også ret god, især når hun fælder meget. Men ståltænderne er gået løs, så de bliver trykket ind i gummi-bunden, så det er ikke en børste, jeg vil anbefale. Til den pris synes jeg, at den skulle kunne holde længere end godt et år.

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 03-07-04 21:57

Tak for svaret bevi54.

Det er rart at det ikke altid er noget dyrt "værktøj" der skal til. Jeg prøver straks begge dele

Mange tak.
Go weekend

Snusi