/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
.gi filer til iso fil.
Fra : HanSSoN
Vist : 518 gange
150 point
Dato : 02-07-04 21:00

Jeg har intet forstand på dos eller kommandoprompt.

Men jeg har lige et spørgsmål, jeg har en dvd film som er konviteret til en .gi file. hmm, jeg skal have lavet den om til en
.iso fil. Jeg har fået lidt hjælp......Men jeg kan ikke få det til at funke!

se her.

For the guys who does'nt know howto work around .gi
images, here's a "fix"

Start with renaming the files like this :
matrel.gi = delete it.. Not to be used
matrel(11).gi = matrel1.gi
matrel(12).gi = matrel2.gi
matrel(13).gi = matrel3.gi

Fire up your commandpromt and do a:

copy /b matrel1.gi+matrel2.gi+matrel3.gi <outputname>.iso

This will create a working .iso file for you to burn/mount

Jeg har prøvet dette..men den kan ikke finde filerne...hmm hvor skal filerne ligge på HDD. Jeg har prøvet på alle måder.
Hvis jeg nu ligge filerne ude på roden af mit E:\ drev, hvad hedder denne formel "copy /b matrel1.gi+matrel2.gi+matrel3.gi <outputname>.iso" så. Er der nogen der kan hjælpe mig her.

plz hjælp mig. Mvh Jesper.

Kommentar
Fra : tomato825

Dato : 03-07-04 00:13

Du kan bruge NERO brænderprogram, hvis du kan Engelsk så gå til www.vcdhelp.com der er alr hvad hjertet begærer af hjælp. Det kan godt tage sin tid før man finder det rigtige, men jeg har haft god hjælp på disse sider. Du kan også få hjælp til at ændre Engelsk, Tysk og andre sprog til Dansk.
M V H Tomato 825

Accepteret svar
Fra : tomato825

Modtaget 150 point
Dato : 03-07-04 00:13

Du kan bruge NERO brænderprogram, hvis du kan Engelsk så gå til www.vcdhelp.com der er alr hvad hjertet begærer af hjælp. Det kan godt tage sin tid før man finder det rigtige, men jeg har haft god hjælp på disse sider. Du kan også få hjælp til at ændre Engelsk, Tysk og andre sprog til Dansk.
M V H Tomato 825

Kommentar
Fra : tomato825

Dato : 03-07-04 00:14

PS: det har intet med DOS at gøre
M V H Tomato 825

Kommentar
Fra : technet

Dato : 03-07-04 00:15

du laver 1 eller 2 bat filer som ligger i samme categori ( mappe) som matrel(11).gi og matrel(12).gi og matrel(13).gi
og nu kommer det sjove nemlig det at rename dem ( omdøbe) og copy (kopiere)

og nu er det store spg til DIG hvad hedder dine filer i den mappe hvor du har lagt
filerne som skulle hedde matrel(13).gi ?????????

-------------------------------------
det er det store spg om som nævnt før 8 bogstaver i dos og evt med et ~

_____
jeg går ud fra at du kender stien og du kender dir kommandoen
for i dos ( Kommandoprompt) får du jo en anden betegnelse end du gør i windows
og det er den betegnelse du får i Kommandoprompten som du skal bruge i en bat fil eller dos kommando

__________ dette er kun et eksempel ___________________________

@echo off
ren matrel~11.gi matrel1.gi
ren matrel~12.gi matrel2.gi
ren matrel~13.gi matrel3.gi
copy /b matrel1.gi+matrel2.gi+matrel3.gi matrix.iso

_____________________________________________________
Matrix Reloaded

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 04-07-04 17:36

Jeg er ved at se på jeres forslag nu...

Godkendelse af svar
Fra : HanSSoN

Dato : 07-07-04 20:21

Tak for svaret tomato825.