/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Zoolog
Fra : o851jan
Vist : 2392 gange
20 point
Dato : 02-07-04 20:53

Hvordan uddanner man sig til zoolog?

Hilsen
Jan

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 02-07-04 21:36

Måske dette kan hjælpe

http://www.kandu.dk/dk/spg/32739

Accepteret svar
Fra : Bandit600

Modtaget 20 point
Dato : 21-07-04 22:08

Hej Jan

For at blive zoolog skal du læse biologi på unversitetet. Efter to års grunduddannelse i biologi specialiserer man sig og her kan du vælge fag inden for zoologi. Zoolog er så noget man kalder en biolog, der har specialiseret sig indenfor zoologi, men din titel bliver cand scient i biologi. Du kan bl.a. blive uddannet til "zoolog" på Århus universitet. Bor du i nærheden, så tag op i Biohuset og se om der er nogen, der har lyst til at fortælle hvad en zoolog arbejder med og hvordan fagene/uddannelsen er.

Vh. Lone

Godkendelse af svar
Fra : o851jan

Dato : 22-07-04 00:06

Tak for svaret Bandit600. Vi bor i grenå, så der er ikke langt til Århus. Hilsen jan