/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Koks i computer
Fra : Smukke_Ole
Vist : 1105 gange
223 point
Dato : 02-07-04 11:01

Hej !

Jeg kører WIN XP PRO, fuldt opdateret.
Her til morgen kørte jeg så Spywarefri Online scan, SpyBot og AdAware.
AdAware fandt en enkelt lille tracking cookie, som iflg. programmet havde en lav risiko. Jeg fjernede den straks
Da jeg så lidt senere startede computeren igen, havde den pludselig et CPU forbrug
på 100%, og jeg kunne knapt nok få den til at spille Edderkop.
Jeg observerede samtidig at min Norton Anti Virus 2002, som også er fuldt opdateret, i system tray havde et rødt kryds tværs over ikonet.
Jeg troede så, at jeg skulle være smart og køre en systemgendannelse, men nej.
Jeg fik følgende melding: Systemgendannelse kan ikke beskytte computeren. Genstart
computeren og kør systemgendannelse igen.
Jeg kørte så en totalscanning med NAV uden at den fandt noget

Er der nogle kloge hoveder, der kan komme med et godt råd eller flere ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-07-04 11:05

Et godt råd: Spørg hos Spywarefri.dk
Pøj Pøj med det.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-07-04 11:06
Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 02-07-04 11:48

-> Teil

Har prøvet dem begge.
Panda fandt 1 inficeret fil, som den hævdede at desinficere, men der er ingen forandring i "patientens" tilstand

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 02-07-04 11:58

Du skriver "AdAware fandt en enkelt lille tracking cookie, som iflg. programmet havde en lav risiko. Jeg fjernede den straks"
Jeg bruger selv Ad-Aware og er glad for det.
Måske er det den lille cookie du har slette der har laver rod i computeren, hvorfor ikke prøve at gendanne den cookie. Og så se om problemet stadig er der.
Sådan gør du>>>
Start Ad-Aware og klik på [Open quarantine-list], der marker du så den nyeste og klikker på [Restore].

Hvis computeren så falder til ro, så ved du da at det er den cookie der har lavet rod.

Mvh.
dbl

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 233 point
Dato : 02-07-04 12:06

Fjern først dine filer og cookie i Internet Explorer funktioner/internetindstillinger/slet filer og slet cookies.
Start comp. og hold F8 nede vælg fejlsikker tilstand. Scan med norton igen, scan med ad-aware eller lign.
Prøv at tilbagestille.
Hold ctrl+alt+delete nede og i prosseser se hvilket program der i hukommelsen bruger alle resurser, luk det ned og kør de 2 programmer medens "resurseslugeprogrammet" er ude af hukommelsen.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 02-07-04 12:36

Tak for svaret pallebhansen.

Jeg fjernede cookies m.v.. Gendannede i fejlsikker tilstand, så nu kører det igen.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-04 12:43

Rod i registreringsdatabasen efter du uforvarende er kommet til at fjerne en vigtig komponent ???

Kør et af disse programmer : http://tucows.tdconline.dk/regist95_default.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-07-04 14:11

Selv tak, ja man har da lov at være heldig en gang imellem, både mig og dig.
Det er forresten ikke et spørgsmål om computeren på et tidspunkt står af, men hvornår?
VH Palle Hansen