/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
gerne flere svar til dette spørgsmål 500~
Fra : babee
Vist : 503 gange
500 point
Dato : 02-07-04 07:21

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 02-07-04 08:53

Kan den eventuelt køre i fejlsikret tilstand?
Kan den starte ved at du holder ctrl+alt nede mens du trykker på start knappen.
Har prøvet det engang jeg var på webspeed(gammel junkie ), det var meget irriterende og prøvede at tænde/slukke et utal af gange, nogen gange ville den og andre gange ikke, som var for det meste, jeg troede det var webspeed modemets skyld.
En af mine nørd- venner sagde hokus pokus og så vidt jeg husker var det ved den lejlighed at han havde han downloaded og installeret en skærmdriver, fra
http://nvidia.com
Det kan måske heller ikke skade at køre windowsupdate bagefter.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-04 10:03

Du har stillet spørgmålet under Mac. Jeg kan se alle kommentarerne er råd omkring Pc og Windows. Bruger du Mac og System 7 ? Jeg ved der netop er kommet en opdate til dette operativsystem. Du skulle måske opdatere dette?

Jeg bruger ikke selv Mac, så jeg er lidt på gyngende grund, men mon ikke du skulle tjekke om du har fået noget 'skidt' i form af Spy-/Ad- eller Malware?
Kig på denne side : http://www.homenethelp.com/web/explain/spyware.asp Nederst er der en diskussion omkring Mac.

Du kan måske bruge dette : http://www.apple.com/downloads/macosx/internet_utilities/internetcleanup.html

..ellers spørg i forum her : http://www.spywarefri.dk/forum/ ... så får du LYNHURTIGT svar

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 02-07-04 10:03

På hvilken måde er dette et Mac Spørgsmål?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-04 10:27

kipros -> Læs øverst : Mac Spørgsmål !!! Babee har stillet begge sine spørgsmål her : http://kandu.dk/dk/emne/30602

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 02-07-04 10:45

Hej Babee
Undskyld, - jeg overså at det drejer sig om en Mac.

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 02-07-04 12:07

Så vidt jeg kan se, starter tråden med "hejsa jeg har et problem med min pc. den er begyndt at sige et bib og lampen lyser rød hvorefter skærmen fryser og jeg kan intet ..."

Det lyder ikke særlig Mac-agtigt for mig. Til dem der ikke kender Mac, kan jeg oplyse, at den aldrig siger "bib"
Ved start siger den nærmest "swwwwunnng", hvorpå der vises en glad Mac på skærmen. Er den i stykker, vises en trist Mac. Dette gælder Mac OS i de klassiske versioner (før OS X, altså 9 og tidligere).

Altid kedeligt at snakke forbi hinanden...

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 500 point
Dato : 02-07-04 12:26

kipros -> Korrekt, men lad lige babee komme på banen og uddybe sit spørgsmål

Ét bib i BIOS på en PC betyder : Fejl i BIOS instillinger og kan som regel klares ved at hente default BIOS instillingerne.

Gentagne bib (3-6) : Betyder som regel RAM konfigureringsfejl ..eller en RAM klods der ikke sidder rigtigt i soklen. Som regel opdager Windows også dette og kommer med en VPID fejl, men ikke altid, hvis fejlen er periodisk pga. en dårlig forbindelse. Løsning : Tag RAM ud og sæt den i igen.

Uafladlig bibben tyder på en kortslutning et sted. Som regel en Hardvare-komponent, som f.eks Harddisk der har kontakt via stel via en komponent på harddiskens printkort. Løsning : Afmontér harddisk og/eller (grafik-/skærm-/net-) kort og sæt det på plads igen evt. i en anden slot.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : babee

Dato : 02-07-04 16:01

okay mig der har stillet det forkert ups det er en normal pc

Godkendelse af svar
Fra : babee

Dato : 02-07-04 16:02

Tak for svaret molokyle. det var lige det der skulle til. jeg gik i bios og sagde load optimal bios og nu er det væk