/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
HEADSET på SKYPE
Fra : ahj
Vist : 791 gange
50 point
Dato : 01-07-04 20:52

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor den person i Spanien (mobiltelefon) jeg ringer til fra SKYPE ikke kan høre mig, men jeg høre ham fint? Hvad gør jeg?? HJÆLP jeg er nybegynder så jeg aner ikke hvordan jeg får lyd igennem til ham.

Kommentar
Fra : Bulldog

Dato : 01-07-04 21:12

Virker det fint til andre mobiltelefoner?? -fra samme og andre selskaber?

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 01-07-04 22:23

Kan du snakke med andre via skype?

Kommentar
Fra : ahj

Dato : 01-07-04 23:06

Jeg har før talt med min søn via skype - han sad ved en komputer på Gran Canaria. Nu vil jeg så gerne tale med ham på hans mobil også dernede (har ikke komputer i øjeblikket). Jeg kan tydeligt høre ham, men han kunne slet ikke høre mig. Jeg har prøvet at ringe til min datters fastnettelefon her i DK og hun siger jeg er meget svag - lyder som om jeg ringer fra en anden planet.Hun siger det er meget tydeligere når hendes bror ringer fra Gran Canaria (godtnok fra fastnet til fastnet)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-07-04 23:22

Der er lidt forskel på headset's
Hvis du kigger på skype store så anbefaler de Plantronics Headsets
http://www.skype.com/store.html
som du kan købe hos Zitech:
http://www.zitech.dk/Product/SubCategory.aspx?SubCategoryID=506&ProductCategoryID=290
Jeg har ikke købt noget Plantronics headset endnu men vil nok gøre det.
Emesen.

Kommentar
Fra : ahj

Dato : 02-07-04 00:43

Har lige talt med min søn i 19 minutter (1,50 kr. i minuttet). Virkede fint. Jeg tror der somme tider er problemer med forbindelsen over skype (startproblemer?)

Kommentar
Fra : BoWie

Dato : 02-07-04 01:04

Jeg tror det er headsettet. Mit headset dur heller ikke så godt, så jeg har købt en microfon. Det skulle du også prøve!
Hilsen BoWie

Kommentar
Fra : BoWie

Dato : 02-07-04 01:05

Ellers prøv at gå ind i lydinstillinger og skru op for microfonen!

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 02-07-04 07:14

Husk også 20 dB Boost. Det giver en meget bedre lyd fra mikrofonen.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 02-07-04 08:37

i nogle tilfælde... ikke alle, clausen!
Det kommer helt an på dit headset

Men det kommer også an på om du evt. har downloadet et eller andet i forbindelse med opkaldet. Jeg har lagt mærke til at skype tager meget forbindelse når man laver opkald til andre telefoner

Kommentar
Fra : ahj

Dato : 02-07-04 10:58

Ups!! Jeg aner ikke hvad 20 db Boost er. Er kun en "dum" bruger af PCéren. Min søn har altid klaret alle problemer der dukkede op med den og nu er han så flyttet til Gran Canaria så jeg er helt lorst, men jeg fik da talt med ham i aftes over skype. Hvis man ringer til en mobil i udlandet koster det altså ikke 0,10 i minuttet, men 1,50 dkr. Flere gange når jeg prøvede at ringe kom der en stemme der sagde et eller andet om, at jeg ikke kunne få kontakt i øjeblikket - prøv senere - eller kontakt din udbyder. Men tak for al hjælp.

Accepteret svar
Fra : bimbobo2

Modtaget 50 point
Dato : 09-07-04 11:30

Hej,
Skype kan give problemer når man ringer til almindlige telefoner...
Der er ikke noget i vejen med headsettet, hvis det fungerer fint med Skype PC til PC!!!
I øjeblikket er man ved at forbedre kvaliteten i Skype PSTN services....
Hilsen

(Jeg er en af Skypes betatester)!

Kommentar
Fra : ahj

Dato : 09-07-04 13:26

Til bimbobo2.
Hej
Det er jeg glad for at du skriver, for jeg havde faktisk opgivet SKYPE. Har indtil videre sat 2 x 10€ ind på min konto og har ikke fået meget ud af det. Enten får jeg ingen forbindelse (men der bliver trukket 0,190 € på kontoen) eller også får jeg måske kun forbindelse i kort tid - så larmer det forfærdeligt og jeg må så ringe op på min fastnettelefon og her siger min søn det lød som en faxmaskine hos ham. Kan du give besked når det virker? Gider ikke bruge flere penge på det nu.
Hilsen

Godkendelse af svar
Fra : ahj

Dato : 09-07-04 13:28

Tak for svaret bimbobo2.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 10-07-04 21:31

Hej ahj,
jeg vil sige sådan.... Skype vil blive et fantastisk software! Jeg tester frivilligt derfor "tjener" jeg ikke noget ved at sige det.
Dengang Skype startede var PC til PC kvalitet lige som PSTN nu!!!
Nu er PC til PC kvalitet perfect, og jeg tør påstå, at PSTN niveau vil blive meget bedre.
Vidste du at du kan lave konference også på PSTN??? Ja, du kan ringe til 2-3 personers telefon og tale med dem alle. Det koster 2-3 gange prisen.... men det er en glimrende funktion.
Be patient!!
PSTN funktion er svingende lige nu, men jeg forventer en forbedring meget snart.
MVH