/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvorfor er mit ikon væk?
Fra : reneholm
Vist : 501 gange
100 point
Dato : 01-07-04 17:54

Hejsa

Jeg har et træls problem.

Alle mine html filer som jeg har liggende til en hjemmeside har mistet ikonet..

Jeg har prøvet at ændre dette i mappeindstillinger og samtidig også ændret selve programmet der skal åbne dem (explorer) jeg har også prøvet at køre IconCacheRebuilder, men intet hjælper, der er kun det samme hvide ikon som er der når et program ikke er installeret

nogen der har en ide om hvad der er sket??

René

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-07-04 18:22

Er det favicon.ico du snakker om ? Det der installeret fra din hjemmeside med :

Kode
<LINK REL="SHORTCUT ICON" href="favicon.ico">

.. så er det fordi at referencen i din browser kun holder sålænge du ikke har slettet : Temporary Internet Files. (Midlertidige filer)

Vil du beholde ikonerne i din : Fortrukne ... ?

Så læs her : http://kandu.dk/dk/tip/6342

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : reneholm

Dato : 01-07-04 18:24

nej det er et ikon på de filer der ligger på min pc

Kommentar
Fra : reneholm

Dato : 01-07-04 18:24

nej det er et ikon på de filer der ligger på min pc

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-07-04 18:32

Altså : Stifinder -> Vis -> Mappeindstillinger -> vælg fanen filetyper : Find den filtype der skal associeres : Vælg [Rediger]
..og under filtypen øverst vælger du [Skift ikon]

Er det det?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : reneholm

Dato : 01-07-04 18:38

ja men det virker ikke

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-07-04 18:48

Virker filerne??

Jeg har nemlig det samme problem, l´pludseligt opstået, men filerne virker fint

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-07-04 18:52

Hvad sker der, hvis du højreklikker på filen : Vælger ; Egenskaber ..nederst i menuen ; Fanen Program og der nederst [Skift Ikon] ; vælg [Gennemse..] og associer til en *.ico fil på din HD ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : reneholm

Dato : 01-07-04 18:55

ja mine filer virker perfekt..

Kommentar
Fra : reneholm

Dato : 02-07-04 08:00

det kan man ikke molokyle... er det ikke kun ved genveje at man kan skift ikoner???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-04 09:34

reneholm -> Du har ret, men jeg kan altså for *.com filer. Kan du det ???

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 02-07-04 09:40

Hmm... det lyder som et program har 'sat' sig på dine ikon associationer. Prøv at rense din regisreringdatabase med et af disse programmer : http://tucows.tdconline.dk/regist95_default.html

Jeg bruger selv : http://tucows.tdconline.dk/preview/229371.html til min Win98. Det findes også i en XP version.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-07-04 09:50

Har du prøver>start>kontrolpanel>mappeindstillinger>fil typer>skift>vælg det program der
skal benytte/åben fil typen,enten med et af de programmer der er listet der eller med gennemse>find programmet,så skulle iconet blive gendannet fra det aktuelle program/fil.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-07-04 09:51

benytte/åbne den omtalte fil type

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-07-04 10:06

ups jeg har vis ikke læst alle indlæg,Du kan også prøve(vis du køre Xp)disse vbs/reg filer>
121. Increase Icon Cache

199. Enable Folder and Icon Refresh

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
du kan taste>Ctrl+b og skriv icon>find næste,der er flere mulighedder,læs hvad der står i topppen af siden.
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : reneholm

Dato : 02-07-04 17:40

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : reneholm

Dato : 04-07-04 10:46

Jeg ved ikke hvad der skete men prøvede at installere den cleanreg som molokyle anbefalede og jeg gjorde intet men lige pludselig var mine ikoner der igen...skønt