/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Digitale fotos på DVD-afspiller ??
Fra : BerndJ
Vist : 400 gange
100 point
Dato : 01-07-04 17:09

Hvordan kan jeg se digitale fotos på DVD-afspilleren?

De billeder jeg tager med mit digitalkamera, og som derefter lagres på harddisken, har jeg forsøgt at brænde (ved hjælp af NERO) på en DVD+R for derefter at se på DVD-player (TV-apperat). Det er kun på nogle af DVD-playerne det kan lade sig gøre, på andre ikke. Kan jeg formatere billederne således at de kan ses på ALLE DVD-afspillere, og hvordan??

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 01-07-04 17:23

Du har brændt på + medie,måske afspilleren kun håndterer minus medier

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-07-04 17:24

Det er DVD afspilleren som afgør hvad du kan se.
Se i vejledningen hvilke filtyper afspilleren kan læse.

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 01-07-04 18:52

TAK for svarene - så vidt er jeg egentlig "med". Men mit spørgsmål går ud på om der findes konverteringsprogrammer som "omdanner" (konverterer) billederne således at de kan ses uafhængig af afspilleren, eller som kan konvertere til den filtype som afspilleren kan læse?

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 01-07-04 21:06

Hvad mener du?? Konvertere billederne.Hvad er det for en afspiller?Billederne er vel JPG format?

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 02-07-04 10:07

Ja, billederne er i JPEG-format, afspilleren er en Philips DVDR 70 (købt i efteråret 2003) - den kan umiddelbart ikke vise billederne i JPEG-format (der er ihvert fald intet nævnt i brugsvejledningen om det).

Det som mit spørgsmål går ud på er, om man kan ændre formatet således at billederne kan læses / genkendes af DVDeren (ligesom man kan konvertere nogle musikfiler til andre formater ved hjælp af programmer som kan downloades fra nettet).

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 02-07-04 10:35

Din afspiller kan umiddelbart afspille både + og minus og jeg er aldrig stødt på at billederne skulle converteres,jeg tror du skal prøve igen ,du brænder dem vel som DATA?Ellers har jeg ikke noget bud på
hvad det skulle være.Prøv evt med windows eget pogram,marker filer til cd og brænd

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-07-04 10:47

Du kan altid lave filer om til andet format.
Brug eks. vis XnView til dette.
Og brænd en ny cd, hvis ikke du bruger en rw cd.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-07-04 10:50

Brænd altid med lav hastighed for at sikre andre afspillere
kan læse din cd.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 100 point
Dato : 02-07-04 11:00

Jeg har kigget lidt på Philips hjemmeside. DVDR 70 kan jeg ikke finde.
http://www.philips.dk/InformationCenter/NO/FHomepage.asp?lNodeId=13&lArticleId=
Men de andre dvd afspillere kan læse JPEG filer.
Du har mulighed for at via hjemmesiden spørge om de tekniske data på din dvd.

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 02-07-04 16:58

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 06-07-04 21:39

@Bernd

Du siger "DVD-afspiller", men så vidt jeg ved er en Philips DVDR-70 en optage-maskine (har selv en Philips DVDR-80), og min erfaring er, at dyrere afspillere samt DVD-optagere ikke i nær så stor grad som de billige, kan afspille f. eks. JPG-format samt photo-CD. Købte derfor også en billig United-afspiller (300,00 Kr.), og den æder næsten alt.

Mener også at vide, at alle afspillere, der kan læse digitale foto's vil have JPG/JPEG-format.

Hilsen,
Bigfool :)