/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
et bib og pcen fryser 500 point
Fra : babee
Vist : 502 gange
1 point
Dato : 01-07-04 15:45

hejsa jeg har et problem med min pc. den er begyndt at sige et bib og lampen lyser rød hvorefter skærmen fryser og jeg kan intet gøre. efter nogle sekunder kan jeg gøre noget igen men nu er problemet at den gør det hele tiden og jeg kan slet ikke få åbnet min pc
hjææælp

ps den er scannet for virus

500 point for svar jeg kan bruge til noget

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-07-04 15:50

Undersøg skærmkortet.

Kommentar
Fra : babee

Dato : 01-07-04 15:51

hvordan gør jeg det

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-07-04 15:54

Prøver med et andet

Kommentar
Fra : babee

Dato : 01-07-04 15:56

har jeg jo ikke vel og vil ikke ofrer et nyt hvis du ikke kan sige med sikkerhed om det er det der er galt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-07-04 15:59

Jeg er ikke i stand til at kontrollere dit skærmkort.
Har du ikke nogen som kan hjælpe og ev låne dig
et kort for at prøve. Lån fra en anden pc.

Accepteret svar
Fra : Ammitz

Modtaget 1 point
Dato : 01-07-04 17:27

Har du tjekket ditback-up batteri i PC'en???

Har du tjekket at bundkortet kører optimalt????

Ammitz

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-07-04 18:50

Hvis du holder F8 nede ved opstart, kan du vælge at køre i fejlsikker tilstand.
Her kan du vælge at tilbagestille din computer til en dato før problemet opstod, hvis du kører med Windows ME eller XP.
Men du kan også højreklikke på denne computer, og i egenskaber trykke på fanen hardware her kan du trykke på enhedshåndtering for at se om der indikeres fejl ud for nogle af dit hardware.
Ellers må du lægge din windows CD i og bede om at reaparere windows.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : babee

Dato : 01-07-04 19:24

hej ammitz det kan ske du har fat i noget jeg ville skifte det her forleden dag og der begyndte den på det og så satte jeg det andet batteri i igen. den ville ikke starte op dmed det nye batteri. måske men hvordan får jeg så det fikse`?

Kommentar
Fra : babee

Dato : 01-07-04 19:24

hvordan tjekker jeg om mit bundkort kører optimal?

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 02-07-04 09:07

Kan den eventuelt køre i fejlsikret tilstand?
Kan den starte ved at du holder ctrl,alt nede mens du trykker på startknappen.
Har prøvet det engang jeg var på webspeed (gammel junkie ), det var meget irriterende og prøvede at tænde/slukke et utal af gange, nogen gange ville den og andre gange ikke, spom var for det meste, jeg troede det var webspeed modemets skyld.
En af mine nørd- venner sagde hokus pokus og så vidt jeg husker var det ved den lejlighed at han havde downloaded og installeret en skærmdriver, fra
http://nvidia.com
Det kan måske heller ikke skade at køre windowsupdate bagefter.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-07-04 10:08

Da du lagde det nye knapbatteri i vendte du det måske forkert, det har en + side og en minusside?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-04 10:30

Øeeeh... er der andre end mig, der har bemærket det er et Mac Spørgsmål ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-07-04 11:54

Ja det er det molokyle, men er ikke klar over om det er en fejl, da spørgeren ikke stiller spørgsmål ved "hvis du kører med Windows ME eller XP" , men heller ikke svarer?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-04 12:32

pallebhansen -> Har lagt en kommentar her : http://kandu.dk/dk/spg/44198

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 25

Dato : 02-07-04 15:13

Hvis det er en Mac pc vi taler om, så er det ikke det samme som de andre pcèr, der er forskel, den er ikke stor - men der er altså forskel.

Jeg vil gerne svare senere på dit spørgsmål, når min anden halvdel kommer hjem, han kender begge typer maskiner og har arbejdet med begge to.

Godkendelse af svar
Fra : babee

Dato : 02-07-04 16:04

Tak for svaret Ammitz.