/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Skal side 2 have et bestemt navn?
Fra : davidpoulsen
Vist : 622 gange
100 point
Dato : 01-07-04 14:50

Når jeg trykker på min link på side 1 og den skulle springe til side 2, kommer der en melding der sidder at siden ikke kan vises.
Skal side 2 have et bestemt navn? Eller hvordan hænger det sammen?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-07-04 14:53

Det burde ikke være nødvendigt at give den et specielt navn, jeg går ud fra at din side 2 ER uploadet?

Og at du er opmærksom på at linket kan være "case sensitive" det er de udfordringer jeg selv er stødt på

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 01-07-04 15:08

prøv at sætte en / foran foran linket <a href="/side2.htm">

//anne

Kommentar
Fra : gooey1

Dato : 01-07-04 15:24

Når du mener side 2 går jeg ud fra at det er en anden underside du har lavet du linker til. Og nej, den kan du kalde lige hvad du vil. Har du husker at stien (linket) hedder det samme.

Din forside skal dog altid hedde index.htm, men det ved du nok allerede

/Lotte

Kommentar
Fra : billif

Dato : 01-07-04 16:13

Den nemmeste måde at undgå fejl på er at du skriver og gemmer siden 2. så går du ind på siden hvor dine link er og marker linkteksten og så åbner mappen med iconnen forneden hvor man kan skrive navne på link når du åbner kan du så se den html fil eks. side2 ligger klik på den og du har linket til den. husk at oploade både sinde hvor linkene er og den nye side. Den mest kente fejl er at man linker til ens lokale drev, så virker det på pc men ik på nettet. Ja jeg ved ikke om du kan bruge det eller om du har løst problemet, ellers læg siden så vi kan se den
mvh Henrik

Accepteret svar
Fra : dat

Modtaget 100 point
Dato : 28-07-04 14:32

Hej davidpoulsen.
Som Lotte skriver skal den første side hedde index.htm (endelig skrevet med lille - gør dig selv den tjeneste altid at skrive med lille på dine sider). Dvs. forside=index.htm
På denne forside (index.htm) vil du gerne oprette et link til siden hvor du fremviser alle dine nye biler (et tænkt eksempel). Denne side med alle de dyre og nye biler kalder du f.eks. biler.htm (husk at gemme)
Vend nu tilbage til index.htm
Nu skal du oprette et link fra index.htm til biler.htm
Der på siden i index.htm hvor du vil have dine besøgende skal klikke, opretter du et link og kalder det: biler.htm (husk at gemme)
Bingo bongo
VH
dat

Godkendelse af svar
Fra : davidpoulsen

Dato : 28-07-04 14:36

Tak for svaret dat.