/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
printerblæk mv.
Fra : dhmoelsted
Vist : 1582 gange
50 point
Dato : 01-07-04 12:03

Man hører man læser så meget for og imod refil af blækpatroner, en siger at der dannes undertryk i patronen, der svines i printeren, blækket er ikke som fabriksblæk, jeg har en HP 2110, jeg har vovet pelsen og købt et refilsæt, som jeg dog ikke endnu har mont. jeg er bare blevet en anelse betænklig ang. den nulstilling af den fyldte patron, er der ikke en derude der kan give et råd, er pengene ikke værd at spare, det er dog under halv pris, eller hvad.
jeg er noget spændt på at skulle igang med fyldningen, står besværet/ besparelsen ikke i forhold til resultatet.
mvh Hans

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-07-04 12:14

Jeg bruger ikke refill mere, én ødelagt printer er nok.

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 01-07-04 12:23

Jeg ville ikke turde gøre det med HP - for det andet mener jeg at prisen på orig. patroner sammenlignet med hvor lang tid de holder er fornuftig så jeg bruger kun orig. på min photosmart 7150

Jeg har også tidligere ødelagt en Lexmark med refill patroner

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 01-07-04 12:38

tak for svarene hvad går der galt med de refil, der aveteres sælges, i fraråder det hvis man følger brugsanv. slavisk hvad går så galt, jeg er også træt af at smide det indkøbte blæk ud
tak til
Teil /sidal26

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 01-07-04 12:39

Jeg har en HP 4050T, og en 1220C, og vil aldrig bruge refill igen. Har prøvet mange gange med refill, og smidt de sidste 5 patroner ud. Brug heller pengene på den originale vare, det er du bedst tjent med. Selv om de er dyrere, så sparer du penger på rens af printer

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 01-07-04 12:48

Blækken er ikke af samme kvalitet og du skal ofte lave hul i patronen for at genfylde - hvilket giver problemerne senere

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-07-04 12:55

Det gale er at blækket ikke bliver i patronen, det svømmer gerne rundt i printeren.
Til din HP koster en sort patron 175 kr, farve 325 kr.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 01-07-04 13:55

Jeg har fået påfyldt hos "Bog & Idé" med et udmærket resultat. Prisen var 75 eller 85 Kr. Man fortalte også, at der er et maximum for antal påfyldninger, men at den sidste påfyldning vil blive refunderet, hvis man køber en ny i samme forretning.
Måske har jeg bare været meget heldig ?

/PG

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 01-07-04 14:29

hej teil
jeg har snakket med dansk toneservice, her siger man at det er den genaration af printere før bla. 2110 hvor blækpatronen vendte på hovedet, og så kunne rende ud, jeg ved snart ikke hvad man skal tro, de siger at dette sæt er det mest solgte refilsæt
hej
fra Hans

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-07-04 15:28

Ikke én af mine tidligere patroner vendte på hovedet.
Så det er ikke fejlen.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 01-07-04 16:03

Min kones er en hp Photosmart, og min egen er en hp710c, og jeg har fyldt deres patroner op adskellige gange med blæk fra Fakta - hidtil uden problemer.
mvh
pbp

Accepteret svar
Fra : Chrillemand

Modtaget 50 point
Dato : 03-08-04 23:45

Nu kan jeg jo ikke sige at det ikke er jeres printer der fejler noget, men jeg har en HP PSC 1110. Og da har jeg fyldt den sorte op to gange, og den farvede en gang, uden problemer. Hullet er så stort, at du kan kigge hvilken farve der har været fyldt på fra fabrikken.

Men jeg kan varmt anbefale refil. Købte for 450 kr, farve i Bog&Ide, og et refilsæt sort i fakta. Det virker fint.

Men jeg kan så sige at, min far, som har en Lexmark 1130, var løbet tør for sort blæk, og da prøvede jeg at fylde den op, og jeg skulle bruge den mindste kanyle overhovedet. Og da jeg havde fyldt den op, satte jeg den, men det kunne ikke udskrive sort, så lagde jeg den i kogende vand i 10 min. for at opløse blækken, (og det virker) viste det sig at den var utæt, idet jeg havde udviddet hullet, så vandet var helt sort.

Og med hensyn til nulstilling at blækniveau, så gå ind på http://www.fyldselv.dk/ og vælg din printer, og følg vejlednigen. Det virkede også ved mig.

Jeg synes der er mange penge at spare, men det kan jeg jo sagtens sige, når mit det virker, men man skal mindst købe ny, gerne org. patron hver femte gang. DVS når du har fyldt den op fem gange, er den ved at være færdige, og så køb en ny.

Håber du kan bruge det

Mvh
Chrillemand

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 04-08-04 11:03

Tak for svaret Chrillemand.
det er også sådan jeg har forestilt mig problemstilingen omkring genfyld , men man hører jo så meget, man skal være fopasselig og som du skriver skifte til or g. en gang imellem

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 04-08-04 15:32

Spørgsmålet er jo stadig: Vil du bruge refil eller ej?

Tak for acceptere mit svar iøvrigt!

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 05-08-04 07:56

til chrillemand
Selvfølgelig vil jeg prøve fyld selv, det kan jeg simpelthen ikke lade være med bare er jeg lidt spændt første gang jeg skal prøve
hej fra
hans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-10-04 19:59

Chrillemand

Jeg ved ikke om du læser dette, men dit spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/51731
kan du slette, da du er den eneste, der har skrevet.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 17-10-04 20:24

jeg har accepteret svaret den 3aug. 04 så jeg forstår ikke din henv.
mvh
hans

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 17-10-04 20:34

det fostår jeg heller ikke...... jeg har ikke skrvet det der.... til hvilket formål dog? Har siddet og spist!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-10-04 21:28

Mit indlæg var til Chrillemand

Det drejede sig om spørgsmålet i "browser"
Jeg ville kun gøre Chrillermand opmærksom på at han/hun havde mulighed for at slette sit spørgsmål og få sine point retur.
Men kan nu se at en anden bruger har svaret.

Undskyld dhmoelsted, det havde intet med dit spørgsmål at gøre.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-02-08 18:44

Hej
Jeg var også nysgerrig og skulle prøve en hjemme-genopfyldning.
Det er nemt nok at fylde op - men tror I at printeren gider printe de rigtige farver ??? NEJ
Den bytter rundt på farverne - OG JA, jeg har fyldt de rigtige farver på de rigtige steder.Jeg kender lidt til farvelære, så jeg lidt om, hvilke farver der burde komme, hvis jeg har kommet de forkerte i. Så ville farverne heller ikke være klare. Hvad er det der styrer farverne?
Desuden kommer der striber i farverne.
Hm...... nu fylder jeg lige min sidste patron og ser hvad der sker.
Om ikke andet kan jeg da altid skrive ud med de farver der nu er.
Men om jeg ved, hvad der sker? Er der nogen, der ved det?
Mange venlige hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : vagnlundquist

Dato : 20-04-10 15:27

er der en nem måde at se hvor meget der kan fyldes på så det ikke render over