/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Se ens webside i explorer
Fra : Kris
Vist : 488 gange
35 point
Dato : 30-06-04 09:09

Jeg har 2 hjemmesider sat op på min egen windows 2003 server med iss 6.0. Da jeg kun havde 1 side på serveren kunne jeg gå ind og se hvordan siden så ud på den interne adresse 192.168.1.34. Men da jeg har lagt en hjemmeside mere på er det ikke muligt. Jeg bruger en Zyxel router b-2000 v.1 som jeg ikke tror har loopback (tror det hedder sådan), så jeg kan heller ikke bruge adressen www.mitdomæne.dk. Jeg bruger frontpage 2003 men der er det kun muligt at se siden på ens computer og ikke på serveren. Mit spørgsmål er så om det er muligheder for at se siden på andre måder?
Mvh.
Kris

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 30-06-04 09:12

Du kan jo ligge den ud på et domæne!

De fleste udbydere ( internet ) har et domæne til deres kunder, så kan du jo se den!

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 30-06-04 09:21

Ja, den ligger på mit eget domæne i hjemme hos mig selv. Så skal jeg jo uploade den til min isp´er og sandsynligheder for at tele2 har frontpage server extensions installeret på deres servere er nok ikke så stort. Der må da være en nemmere måde.

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 30-06-04 09:27

Du kan prøve!

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-06-04 09:28

En nemmere måde?

Hvis ikke du uploader siden til et sted på nettet, så er det jo i sagens natur ikke muligt at se den andre steder end på din maskine

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 30-06-04 09:29

Du kan også se den på 2 måder i frontpage ved at trykke eksempel! Eller oppe i menu bjælken er der en bace knap med en klode i midten ca. den kan du trykke på så ser du den i browseren!

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 30-06-04 09:35

Better Performance-> jo, folk kan se den da den ligger på min egen server med domæne. Problemet er at jeg ikke selv kan se den fordi min router ikke har loop back.

Martin c-> Problemet er det at jeg vil se om mine frontpage server extensions 2002 virker med min frontpage, fordi jeg får nogle fejlmeldinger. Derfor skal den helst ses på min egen server.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-06-04 09:37

Ok, så beklager jeg at jeg misforstod, held og lykke med projektet

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 30-06-04 09:37

Det er helt iorden

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-06-04 12:45

Hejsa

fra frontpage skal du ind på "administrator" siden og oprette et under domæne
hvor du lægger den.

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 30-06-04 14:05

Hvor i frontpage gør jeg det og vil det så være muligt at se siden fra serveren af?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-06-04 14:24

Funktioner >> server >>
herfra kan du komme ind på administror siden og oprette under domæner mv.

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 30-06-04 15:48

Server er gråtonet så jeg kan ikke trykke på den!?

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 35 point
Dato : 30-06-04 18:47

hmm
har du installeret frontpage ext. på din server ?
ellers så prøv at afinstallere f. ext. og installere den igen, for "server" skal være
aktiv når f. ext. er installeret.....

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 01-07-04 07:26

Jeg har fundet ud af at når jeg har installeret frontpage extensions 2002 på serveren, så virker min navigation på hjemmesiden ikke? Kan det være de frontpage 2002 extensions jeg har installeret ikke er de nyeste og det er dem der gør at jeg ikke kan gå ind via server i frontpage?

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 04-07-04 08:08

Kunne ikke få det til at virke i frontpage, men fandt ud af at den anden router jeg havde liggende havde loop back (Netgear RP614v.2), så den benytter jeg fremover. Tak for din tid DK

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 04-07-04 08:08

Og tak til jer andre også