/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
læreplads til receptionist!
Fra : Srithus
Vist : 2656 gange
100 point
Dato : 29-06-04 15:15

hej er det svært at finde en læreplads til receptionist?

Kommentar
Fra : Signepigen81

Dato : 29-06-04 15:28

Hejsa,

Jeg tror ikke, at det er sværere end at finde en kontorelevplads.
Mange kontorelevpladser inkluderer også, at man skal sidde i reception. Ved ikke om man specifikt kan uddanne sig til receptionist eller om det ikke bare er noget, man får flair for hen af vejen.

Du kan prøve at søge på

www.jobindex.dk
www.jobzonen.dk
www.ofir.dk (under job - står på forsiden)
www.stepstone.dk

Hilsen Signe

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 29-06-04 15:37

Nu nævner du ikke om deter som receptionis på et kontor, i det tilfælde er det ikke en konkret uddannelse, eller om det er hotelreceptionist?

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 29-06-04 17:06

Hvis du tænker på hotel receptionist, vil jeg foreslå dig at tage rundt til de forskellige steder, og spørge om de mangler en.

Accepteret svar
Fra : Lexi

Modtaget 100 point
Dato : 29-06-04 20:23

For at blive receptionist skal du starte på skole på det grundforløb der hedder >Fra jord til bord<.

En receptionist arbejder for det meste på hoteller, kroer og på konferencecentre og uddannelsen tager i alt 3 år og 2 mdr. - heraf skal du gå på skole i 50 uger.

Når du starter på skolen, vil de være dig behjælpelig med at finde en elevplads - de kender de steder du kan søge og ved hvem du skal snakke med, men du kan jo allerede på forhånd gøre lidt "hjemmearbejde" ved selv at prøve at kontakte nogle arbejdssteder, hvor du kunne tænke dig at tage din uddannelse. Arbejdsgivere kan som regel godt lide, at man selv tager et initiativ.

Du kan læse lidt om uddannelsen hér:
http://www.eud-info.dk/uddan/index.asp?indID=4&uddID=66

Godkendelse af svar
Fra : Srithus

Dato : 30-06-04 18:55

Tak for svaret Lexi.

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 30-06-04 18:59

Selv tak Srithus - og held og lykke med din uddannelse.