/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Se min ip
Fra : Yumatci
Vist : 410 gange
65 point
Dato : 28-06-04 08:00

Hej jeg har lige fået bredbånd ved cybercity men jeg kan ikke finde ud af hvad min ip er når jeg skriver ipconfig kalder den mig bare 10.0.0.2 og det tror jeg ikke på er min rigtige ip er der nogle der ved hvordan jeg finder den rigtige og hvorfor den skriver ipen 10.0.0.2????

Hilsen Yumatci

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-06-04 08:22

Proceslinien, de små skærme, højklik på dem.
Vælg status, der ser du ip-adressen.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 75 point
Dato : 28-06-04 08:24

Eller se det på denne side.
http://www.myip.dk/

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 28-06-04 09:37

Mdmindre du har bestilt en fast ip adresse, vil den ændre sig hver gang du logger på alligevel.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 28-06-04 11:06

Ipen 10.0.0.X har du måske fået fordi du sidder bag en router eller sådan noget, routeren giver dig en "lan" Ip og routeren selv har så den "rigtige" Ip som du har fået af din udbyder, og ja du kan se den rigtige Ip inde på www.myip.dk som Teil siger..

Zerg

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-06-04 11:55

Kald op til "arlet", så afslører han din ip adresse

http://www.arlet.dk/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-06-04 12:21
Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-06-04 15:28

Hejsa

Spørgsmål og svar

Hvordan kan jeg se min IP-adresse?

Log ind på routeren, og skriv:

sh nat

Du skal lede efter din IP-adresse, som starter med 212.242.*.* eller 217.157.*.*

http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/cisco_677/spoergsmaal_svar/

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 28-06-04 15:35
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-06-04 19:57

Yumatci, det kræver ligesom din medvirken:
Nu mener du vel ikke dit spørgsmålet "frækt"?
Hvilken Windows?
Har du router, og hvilken?
Hvilken udbyder?

Hvis du ikke bruger en router, men bare har koblet din ene computer direkte til modemet, og ikke har bedt om en fast IP-adresse. Så har du det der hedder en dynamiske IP-adresser, altså en du bliver tildelt hver gang du kobler dig på nettet, og det vil være en forskellig hver gang.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Yumatci

Dato : 28-06-04 21:25

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-06-04 22:19

Velbekomme.